REKLAMA

Podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego będzie krótsza

2016-05-25 12:01
publikacja
2016-05-25 12:01

W tym roku zakończy się przebudowa łącznika kolejowego na trasie Kraków-Zakopane w Suchej Beskidzkiej. Dzięki inwestycji czas przejazdu pociągów na tej linii skróci się o 15 minut. Kolejny kwadrans zyskamy w 2017 r., po wybudowaniu łącznicy w Krakowie.

Podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego będzie krótsza
Podróż pociągiem z Krakowa do Zakopanego będzie krótsza
fot. Katarzyna Waś-Smarczewska / / Bankier.pl

Jak poinformowała w środę Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, nowy, około 700-metrowy odcinek torów wraz z mostem na rzece Stryszawce połączy dwie górskie linie kolejowe krzyżujące się w Suchej Beskidzkiej: Skawina - Żywiec (nr 97) i Sucha Beskidzka - Chabówka (nr 98).

Na nowym odcinku, poza montażem torów i rozjazdów oraz urządzeń sterowania ruchem, PKP Polskie Linie Kolejowe SA budują także przystanek na wysokości placu targowego. Peron o długości 200 m będzie wyposażony w oświetlenie, oznakowanie i windy, które ułatwią dostęp osobom niepełnosprawnym. Z myślą o pasażerach, zaplanowano też parking. Wartość wszystkich prac wynosi 42 mln zł.

Inwestycja, trwająca od wiosny zeszłego roku, powinna się zakończyć jeszcze w tym roku. Wtedy czas przejazdu pociągów między Krakowem i Zakopanem skróci się o 15 minut.

Kolejne 15 minut oszczędności czasu przejazdu - poinformowała Szalacha - uzyskamy po zakończeniu trwającej od jesieni zeszłego roku budowy łącznicy między stacjami Kraków Zabłocie a Kraków Krzemionki. Zapewni ona bezpośrednie połączenie ze stacją Kraków Główny pociągom jadącym w kierunku Skawiny oraz Zakopanego. Wartość tej inwestycji wynosi ok. 258 mln zł brutto. Zakończenie prac planowane jest w czwartym kwartale 2017 r.

Po wybudowaniu obu łącznic pasażerowie między Krakowem a Zakopanem pojadą ok. 30 minut krócej. Obecnie podróż ta zajmuje 3 godziny i 20 minut - zaznaczyła przedstawicielka PKP PLK. (PAP)

rgr/ son/

Źródło:PAP
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (6)

dodaj komentarz
~mda
Powinni puścić tam Pendolino.
~polskiepkp
Pamiętam podróż tą trasą. Najpierw pociąg zatrzymał się gdzieś w środku trasy na którejś ze stacji i stał ok. 10 minut. Potem podjechał ze 200 metrów dalej i czekał dalsze 15 minut, a następnie wrócił tam gdzie stał pół godziny wcześniej i ..... zatrzymał się na kolejne 10 minut. Dalej było równie ciekawie. W Krakowie po przeuroczej Pamiętam podróż tą trasą. Najpierw pociąg zatrzymał się gdzieś w środku trasy na którejś ze stacji i stał ok. 10 minut. Potem podjechał ze 200 metrów dalej i czekał dalsze 15 minut, a następnie wrócił tam gdzie stał pół godziny wcześniej i ..... zatrzymał się na kolejne 10 minut. Dalej było równie ciekawie. W Krakowie po przeuroczej podróży czekała nas kolejna niespodzianka. 3 pociągi na jednym peronie, 2 na jednym torze! I najlepsze było to, że nikt, nawet Pani w informacji nie wiedział gdzie który jedzie. Zero informacji, nic, nawet na tablicach ogłoszeń. Dodam, że kiedy się spytałem którejś z pasażerek czy ten pociąg, w którym teraz siedzimy, to aby na pewno ten, odpowiedziała, że pracuje w PKP już 20 lat, ale nie ma bladego pojęcia. Na szczęście udało się nam trafić i szczęśliwie z obecną żoną dotarliśmy do domu. Biada obcokrajowcom.
~trzeźwy
stan umysłu leminga, którego przerasta skorzystanie z dworca kolejowego i jeszcze obwinia o to wszystkich dookoła. Wypisz wymaluj wyborca Ryszarda Petru
~Robertttttc
Kiedyś maluchem przez centrum Katowic w południe przejezdzalem w 4 minuty, dzisiaj mam Maserati 3 razy szybsze i jadę godzinę... i co to oznacza? Warunki makro się zmieniły...
~Konduktor
Gratuluję postępu. W 1936 Luxtorpeda robiła tą trasę w 2g i 18min, czyli o godzinę krócej niż obecnie, a oni się chwalą, że zetną jeszcze 30 min. Śmiech na sali
~xRTm
Napisz jeszcze ile osób zabierała "Torpeda" na pokład, ile osób mogło sobie pozwolić na przejazd tym pociągiem, na jakich przystankach pomiędzy KRK i ZAK się zatrzymywała.

Powiązane: Kraków

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki