Poczta Polska negocjuje z Grupą Lotos. Dzięki ewentualnemu porozumieniu odbiór paczek ma być łatwiejszy. Z ustaleń Informacyjnej Agencji Radiowej wynika, że podobne rozmowy toczą się z siecią sklepów Żabka. Od listopada będzie można odebrać paczki w sieci kiosków Ruchu.


Dyrektor pionu sprzedaży Poczty Polskiej, Paweł Kopeć, powiedział Polskiemu Radiu, że trwają negocjacje z przedstawicielami Lotosu. Umowa może być podobna do tej ubiegłorocznej z Orlenem. Jego zdaniem podobnym rozwiązaniem mogą być zainteresowane inne sieci. Paweł Kopeć nie chciał jednak zdradzić szczegółów.
Informacyjna Agencja Radiowa ustaliła, że kolejnym partnerem Poczty może być sieć sklepów Żabka. Jak informuje biuro prasowe firmy, obecnie w sklepach tej sieci w Warszawie trwają testy usług pocztowych, w tym nadawania i odbierania przesyłek. Dopiero na podstawie ich wyników władze spółki podejmą dalsze decyzje dotyczące rozszerzenia usługi na pozostałe sklepy.
Od listopada klienci będą mogli odebrać paczki w jednym z 1700 kiosków Ruchu. Paweł Kopeć wyjaśnił, że docelowo Polacy będą mogli skorzystać z 10 tysięcy punktów odbioru.
W ubiegłym roku Poczta Polska podpisała podobne porozumienie z Orlenem. Zakłada ono możliwość odbioru paczek w 1100 punktach na terenie całego kraju.
Poczta Polska podpisała porozumienie o współpracy z PWPW
Upowszechnienie elektronicznego podpisu to cel podpisanego w piątek trójstronnego porozumienia o współpracy pomiędzy Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych, Pocztą Polską i jej spółką córką - Pocztą Polską Usługi Cyfrowe.
"Spółka PWPW jest dostarczycielem elektronicznego podpisu. Chcemy na bazie placówek i sieci dystrybucji bardzo dobrze rozwiniętej, profesjonalnej Poczty Polskiej oferować ten podpis elektroniczny obywatelom. Tak żeby udział w rynku obrotu i użytkowania podpisu elektronicznego zwiększał się systematycznie" - powiedział prezes PWPW Piotr Woyciechowski.
Podpisane porozumienie ma umożliwić wspieranie administracji w budowie Polski cyfrowej.
PAP/IAR