Pepco Group miało w III kwartale roku obrotowego 2022/23, zakończonego 30 czerwca, 1.370 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 12,5 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego - podała spółka w komunikacie.


Przychody sieci Pepco wyniosły 831 mln euro, co oznacza wzrost o 15,3 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 539 mln euro, czyli wzrosły o 8,6 proc.
Narastająco, po trzech kwartałach, Pepco Group ma 4.209 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 19,3 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego.
Przychody sieci Pepco po trzech kwartałach wyniosły 2.550 mln euro, co oznacza wzrost o 29,3 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 1.659 mln euro, czyli wzrosły o 7,1 proc.
Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w III kwartale 2,6 proc. Wzrost przychodów LFL narastająco wyniósł 8,2 proc.
W sieci Pepco wzrost LFL po trzech kwartałach wyniósł 9,6 proc., a w samym III kwartale zanotowano spadek LFL o 1,2 proc. Grupa Poundland zanotowała 6,2 proc. wzrostu LFL po trzech kwartałach i 9 proc. wzrostu LFL w samym III kwartale.
Grupa podała, że spadek sprzedaży LFL w sieci Pepco w III kw. odzwierciedla trudne warunki handlowe w kwietniu i maju, szczególnie w Europie Środkowej, oraz silniejszy okres porównawczy w poprzednim roku.
"W ostatnich tygodniach handel ożywił się, przynosząc dodatnią dynamikę w ujęciu LFL w czerwcu i na początku IV kwartału" - napisano.
Grupa podała, że podtrzymuje swoje wcześniejsze prognozy dotyczące EBITDA na cały rok. Oczekuje w 2023 r. osiągnięcia kilkunastoprocentowego wzrostu EBITDA (MSSF 16) przy założeniu stałego kursu walutowego, zakładając brak dalszego znaczącego pogorszenia otoczenia handlowego.
"Popyt na artykuły FMCG zaowocował dobrymi wynikami naszych marek Poundland i Dealz, a także naszych sklepów Pepco +Plus+ w Europie Zachodniej. Pepco doświadczyło trudnych warunków handlowych w kwietniu i maju, szczególnie w Europie Środkowej, ale w ostatnich tygodniach odnotowano ożywienie, oraz dodatnie wyniki w ujęciu LFL w czerwcu, które utrzymywały się na początku IV kwartału. Jak podkreślaliśmy w naszym komunikacie za I półrocze, będziemy starać się utrzymać pozycję lidera cenowego, zapewniając najlepszą wartość dla naszych klientów, a w rezultacie zwiększając nasz udział w rynku" - podała grupa w komunikacie prasowym.
"Skupiamy się na dalszym zwiększaniu efektywności kosztowej, jednocześnie pozostając na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów w zakresie otwierania nowych sklepów i zwiększania zysków dzięki naszemu programowi modernizacji. Utrzymujemy kontrolę nad naszymi marżami wejściowymi i jesteśmy przekonani, że będziemy w stanie poprawić marże brutto w II połowie roku obrotowego 2023, pomimo słabszej sprzedaży" - dodano.
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku otwarto 325 nowych sklepów netto (159 w III kw.). Jak podano, grupa jest na dobrej drodze do otwarcia 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023. Celem jest wprowadzenie marki Pepco w Bośni i Hercegowinie jeszcze w 2023 roku.(PAP Biznes)
pel/






















































