Pepco Group miało w I kw. 20222/23, zakończonym 31 grudnia 2022 r., 1.654 mln euro przychodów, co oznacza wzrost o 27 proc. rdr, przy założeniu stałego kursu walutowego i wzrost o 24 proc. rdr przy kursach rzeczywistych - podała spółka w komunikacie. Wzrost przychodów LFL grupy wyniósł 13 proc.


Przychody sieci Pepco wyniosły 1.009 mln euro, co oznacza wzrost o 41 proc. rdr przy stałym kursie walutowym. Przychody Poundland Group wyniosły 645 mln euro, czyli wzrosły o 9 proc.
Wzrost przychodów LFL Pepco Group wyniósł w I kwartale 13 proc. przy stałym kursie walutowym. Sprzedaż LFL w sieci Pepco wzrosła o 19,7 proc., a w Poundland Group wzrosła o 4,4 proc.
Jak podała spółka, w I kwartale we wszystkich markach grupy, po bardzo udanym okresie świątecznym, odnotowano rekordowe dzienne wyniki sprzedaży, przewyższające wynikami średnią dla szerokiego rynku.
"Mieliśmy bardzo udany świąteczny okres z rekordowymi dziennymi wynikami sprzedaży, w każdej z naszych marek. Nadal osiągaliśmy lepsze wyniki niż szeroki rynek w całej Europie. Skorzystaliśmy z odpowiedniego, odbudowanego poziomu zapasów, co pozwoliło nam zaspokoić silny popyt" - powiedział, cytowany w komunikacie Trevor Masters, prezes Pepco Group.
Grupa ocenia, że ma mocną pozycję, aby nadal osiągać wyniki lepsze niż cały rynek w kategorii odzieży, towarów ogólnego przeznaczenia i FMCG.
"Inflacja pozostaje na podwyższonym poziomie na wszystkich naszych rynkach, choć w przypadku odzieży i obuwia jest ona wyraźnie niższa od głównego wskaźnika wzrostu cen" - napisano w komunikacie.
Pepco liczy, że w roku obrotowym 2022/23 EBITDA (według MSSF16) wzrośnie o kilkanaście procent, przy założeniu stałych kursów walutowych.
"Mimo, że warunki dla handlu nadal pozostają wymagające, jesteśmy przekonani o strukturalnej przewadze naszej oferty dyskontowej oraz stale realizowanych strategicznych postępach. Zakładając, że otoczenie makroekonomiczne będzie funkcjonować zgodnie z naszymi oczekiwaniami, jesteśmy na dobrej drodze by w kolejnym roku osiągnąć rezultaty spójne z dotychczasowymi, z wyższym celem otwarć nowych sklepów i solidną bazą dla wyników LFL dla Pepco, Poundland i Dealz Polska" - napisano.
"Sądzimy, że wzrost wyniku EBITDA (według MSSF16) w roku obrotowym 2023, przy założeniu stałych kursów walutowych, będzie kilkunastoprocentowy. Byłoby to zgodne z efektami osiągniętymi w I kwartale" - dodano.
Prezes Trevor Masters poinformował, że grupa odnotowała dobre wyniki w Europie Zachodniej, szczególnie we Włoszech i w Hiszpanii.
W Grecji, gdzie w październiku 2022 roku uruchomiono placówki Pepco, obecnie jest 8 sklepów, które osiągają dobre wyniki. Rozpoczęcie działalności w Portugalii planowane jest na wiosnę 2023 roku.
Jak podano, grupa planuje przyspieszyć liczbę otwarć w ciągu roku i pozostaje na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest uruchomienie 550 nowych sklepów netto w roku obrotowym 2023.
Spółka poinformowała, że w pierwszym kwartale roku obrotowego otwarto 105 nowych sklepów netto, z czego 100 w sieci Pepco.
Ponadto, w I kwartale odnowiono 37 sklepów Poundland, a szeroko zakrojona modernizacja około 2.500 sklepów Pepco w Europie Środkowo-Wschodniej, dotychczas testowana we Wrocławiu i Warszawie, ruszy w pełni w styczniu 2023 roku.
Na koniec grudnia sieć Pepco Group liczyła łącznie 4.066 sklepów.
Pepco Group posiada i zarządza paneuropejską wieloformatową siecią dyskontowych sklepów wielobranżowych, pod markami Pepco, Dealz oraz Poundland. Sklepy grupy oferują odzież, produkty wyposażenia domu ogólnego zastosowania, w tym produkty sezonowe, a także produkty FMCG. (PAP Biznes)
pel/