REKLAMA
TYLKO U NAS

Pepco Group miało w 2021/22 r. 731 mln euro bazowej EBITDA, wzrost o 13 proc. rdr

2022-12-13 07:06, akt.2022-12-13 07:53
publikacja
2022-12-13 07:06
aktualizacja
2022-12-13 07:53

Pepco Group miało w roku obrotowym 2021/22, zakończonym 30 września 2022 r., 731 mln euro bazowej EBITDA, co oznacza wzrost o 13 proc. rdr i o 14,3 proc. przy stałym kursie - podała spółka w raporcie. Przychody wyniosły 4.823 mln euro, a bazowy zysk przed opodatkowaniem 300 mln euro.

Pepco Group miało w 2021/22 r. 731 mln euro bazowej EBITDA, wzrost o 13 proc. rdr
Pepco Group miało w 2021/22 r. 731 mln euro bazowej EBITDA, wzrost o 13 proc. rdr
/ Informacja prasowa

Spółka podała, że przychody wzrosły o 17,4 proc. rdr przy założeniu stałych kursów walutowych oraz o 17,0 proc. przy kursach rzeczywistych. Zysk przed opodatkowaniem wzrósł o 23,2 proc. rdr.

Wzrost przychodów LFL wyniósł 5,2 proc. przy założeniu stałych kursów walutowych.

W październiku Pepco Group przewidywało, że EBITDA bazowa za rok obrotowy 2021/22 wyniesie 735-750 mln euro, licząc przy stałym kursie walutowym, a przy bieżącym kursie walutowym wynik szacowany był na 720-735 mln euro.

Przychody sieci Pepco wzrosły o 25,3 proc. rdr do 2.714 mln euro. Przychody Poundland Group wyniosły 2.109 mln euro wobec 1.956 mln euro rok wcześniej.

Jak podano, marża brutto grupy spadła o 2,1 p.p. rdr, co było związane głównie ze wyższymi kosztami transportu oraz presją inflacyjną na ceny surowców.

Zadłużenie netto na koniec września było na poziomie 1.404 mln euro (wg MSSF 16, wzrost o 202 mln euro rdr). Spółka podała, że wzrost wynika z ekspansji sieci sklepów oraz planowanego zwiększenia zapasów. Wskaźnik dług netto do bazowej EBITDA wyniósł 0,6x (wg MSR 17) i 1,9x (MSSF 16).

Nakłady inwestycyjne grupy wyniosły 225 mln euro i były 73 mln euro wyższe niż w roku obrotowym 2021.

W ciągu roku grupa otworzyła rekordową liczbę nowych sklepów: 516 nowych sklepów netto (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons), zmodernizowano 727 sklepów.

Pepco Group chce w roku obrotowym 2022/23 osiągnąć kilkunastoprocentowy wzrost EBITDA przy stałych kursach wymiany, jeśli nie dojdzie do istotnego pogorszenia warunków makro - podała spółka w raporcie.

"Podtrzymujemy nasze prognozy na rok obrotowy 2023, czyli osiągnięcie kilkunastoprocentowego wzrostu EBITDA przy stałych kursach wymiany, o ile nie wystąpi dalsze istotne pogorszenie warunków makroekonomicznych. Oczekujemy, że przychody będą dalej rosnąć w tempie od kilkunastu do wysokich kilkunastu procent, w efekcie przyspieszonego rozwoju sieci sklepów oraz wzrostu przychodów LFL w istniejącej sieci wspieranego programem modernizacji sklepów" - napisano.

"W długoterminowej perspektywie przyspieszymy realizację naszej strategii, osiągając EBITDA na poziomie 1 mld euro według MSR 17 w okresie krótszym niż 5 lat, czyli przed terminem wskazanym w momencie naszego IPO w maju 2021 r." - dodała spółka.

W roku 2021/22, zakończonym 30 września 2022 r., bazowa EBITDA Pepco Group, obliczana zgodnie z MSSF 16, sięgnęła 731 mln euro, rosnąc o 14,3 proc. przy stałym kursie walutowym oraz o 13 proc. rdr przy rzeczywistych kursach walutowych. Wynik znalazł się w górnej części przedziału prognozy spółki wynoszącej 720-735 mln euro.

"Mamy zamiar przyspieszyć realizację programu rentownego otwierania nowych sklepów, co w połączeniu z większym skupieniem na Europie Zachodniej oraz szerokim programem modernizacji w Europie Środkowo-Wschodniej oznacza, że nasze roczne wydatki kapitałowe wzrosną z poziomów historycznych do 350-400 mln euro w ciągu kilku najbliższych lat. Te inwestycje zostaną sfinansowane przez dalsze udoskonalenia operacyjnych przepływów pieniężnych wynikające z działań kierownictwa, a także przez wysoką rentowność gotówkową istniejącej sieci sklepów" - podała spółka.

Jak dodano, Rada Dyrektorów pracuje nad przeglądem harmonogramu wprowadzenia progresywnej polityki dywidendowej. Decyzja zostanie podjęta po przeprowadzeniu pełnej analizy możliwości dalszego wzrostu.

Pepco Group podało, że chce otworzyć w roku obrotowym 2022/23 co najmniej 550 nowych sklepów netto. Na koniec roku sieć powinna liczyć przynajmniej 4.500 sklepów. Długoterminową ambicją Pepco Group jest prowadzenie około 20.000 sklepów w całej Europie.

W roku obrotowym 2021/2022 grupa otworzyła rekordową liczbę 516 nowych sklepów netto (nie licząc zamknięcia 59 sklepów Fultons).

Nakłady inwestycyjne grupy w roku obrotowym 2021/22 wyniosły 225 mln euro i były 73 mln euro wyższe niż w roku obrotowym 2020/21.(PAP Biznes)

pel/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Dołącz do Orange i zyskaj Internet nawet przez rok w bonusie.
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
simonsoft8
dochody tego nie powalają, lae czy to wystarczy by wzorem cdprojekt skupić się akcje w celu zwiększenia ich wartości

Powiązane: Prognozy i wyniki finansowe

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki