Oszuści ponownie podszywają się pod trzy duże banki. Na celowniku znaleźli się klienci Banku Pekao, Santander Banku Polska i BNP Paribas. Przestępcy wysyłają fałszywe e-maile, w których informują o konieczności weryfikacji tożsamości oraz straszą blokadą konta osobistego w przypadku jej niewykonania. "Podanie swojego loginu i hasła na fałszywej stronie grozi utratą oszczędności" – alarmuje CSIRT KNF.


Jak bumerang wraca znane już oszustwo. Przestępcy ponownie wykorzystują wizerunek Banku Pekao i Santander Banku Polska. Wysyłają fałszywe e-maile do klientów instytucji. W treści wiadomości piszą o rzekomej blokadzie rachunku bankowego, jeżeli nie zostanie przeprowadzona weryfikacja. W rzeczywistości podane dane posłużą oszustom do kradzieży środków z konta.
Oszuści podszywają się pod Bank Pekao
"Ostrzegamy klientów Banku Pekao SA przed kampanią phishingową dystrybuowaną za pośrednictwem wiadomości e-mail. Oszuści w treści wiadomości informują o rzekomym uzyskaniu dostępu do konta. Na fałszywych stronach wyłudzają poświadczenia logowania do bankowości elektronicznej" – alarmuje Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego (CSIRT KNF).
ReklamaOstrzegamy klientów @BankPekaoSA przed kampanią phishingową dystrybuowaną za pośrednictwem wiadomości e-mail. Oszuści w treści wiadomości informują o rzekomym uzyskaniu dostępu do konta. Na fałszywych stronach wyłudzają poświadczenia logowania do bankowości elektronicznej. 1/2 pic.twitter.com/VhlERXOETs
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) August 25, 2022
Cyberprzestępcy w fałszywej wiadomości straszą, że "jeśli weryfikacja nie zostanie przeprowadzona w ciągu 24 godzin, Twój dostęp online zostanie zablokowany na czas nieokreślony, ponieważ może zostać wykorzystany do celów oszustwa".
Santander Bank Polska
"Twoja karta bankowa została nielegalnie użyta przez adres IP 88.0.27.***. Ustaliliśmy, że ktoś użył Twojej karty bez Twojej zgody. Kliknij poniższy link, aby otworzyć bezpieczne okno przeglądarki i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby chronić swoją kartę przed oszustwami" – czytamy w fałszywej wiadomości przesyłanej przez oszustów do klientów Santander Banku Polska.
Oszuści przesyłają fałszywe wiadomości e-mail także do klientów @SantanderBankPL. Podanie swojego loginu i hasła na fałszywej stronie grozi utratą oszczędności. 2/2 pic.twitter.com/90pWKt3hYh
— CSIRT KNF (@CSIRT_KNF) August 25, 2022
BNP Paribas
W mediach społecznościowych klienci innego banku, BNP Paribas, również informują o podobnym oszustwie. Przestępcy wysyłają wiadomości, w których informują o rzekomym braku aktywacji najnowszej aplikacji bezpieczeństwa.
DF