Papierosy dla kobiet i dzieci

Chińskie firmy tytoniowe zostały oskarżone o kierowanie kampanii promujących swoje produkty nie tylko do kobiet, ale również do dzieci .Agencja Reuters informuje, że producenci tytoniu uznali chiński rynek papierosowy za tak nasycony mężczyznami, że muszą oni kierować swoje oferty do nowych potencjalnych odbiorców. Mają nimi być kobiety, a nawet dzieci.

Według Judith Mackay, aktywistki zajmującej się przemysłem tytoniowym, w Chinach na 53% palących mężczyzn przypada tylko 3% kobiet. To właśnie na nich i na dzieciach skoncentrują się teraz skomplikowane działania marketingowe kompanii tytoniowych i trzeba zwracać na nie baczną uwagę.

Wszystko dlatego, że uważa się, że chińskie kobiety zyskały w ostatnich latach dość dużo autonomii i posiadają więcej pieniędzy na własne wydatki.

Jako największy na świecie konsument i producent tytoniu, z liczbą palaczy przekraczającą 300 milionów, Chiny są bardzo obciążone ryzykiem zachowania na raka i choroby płuc. Tylko w 2008 roku raka wykryto u 2,8 miliona obywateli, a niemal 2 miliony osób zmarło na tę chorobę.

Mimo ogromnych kosztów społecznych, chińskie władze przymykają oczy na łamanie przez firmy tytoniowe przepisów dotyczących kampanii promocyjnych.

Koncerny produkują teraz papierosy w kolorowych pudełeczkach, które mogą podobać się kobietom i dzieciom, a umieszczane na nich napisy ostrzegające o szkodliwości palenia często są po angielsku.

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 3,4% IV 2020
PKB rdr 1,9% I kw. 2020
Stopa bezrobocia 5,8% IV 2020
Przeciętne wynagrodzenie 5 285,01 zł IV 2020
Produkcja przemysłowa rdr -24,6% IV 2020

Znajdź profil