Zaostrza się konkurencja dla paczkomatów InPostu. Po tym jak Allegro ogłosiło w ostatnich miesiącach, że chce mieć w Polsce własne automaty do odbierania paczek, na podobny krok prawdopodobnie zdecyduje się Alibaba. Chiński gigant e-commerce zamieścił ogłoszenie rekrutacyjne, w którym poszukuje specjalisty odpowiedzialnego za stworzenie sieci automatów paczkowych w Warszawie - informują wiadomoscihandlowe.pl.


Jak głosi oferta pracy zamieszczona na portalu LinkedIn, do obowiązków managera będą należały m.in.: rozwój lokalnej sieci automatów paczkowych w stolicy Polski, zarządzenie procesem we współpracy z miejscowym dostawcą usług, nadzór nad działaniem usług i user experience oraz wybór lokalizacji maszyn oraz organizacja procesu ich instalacji, funkcjonowania i konserwacji.
Kandydat na stanowisko powinien mieć przynajmniej dwa lata doświadczenia w zarządzaniu sieciami sklepów, dużymi supermarketami lub nieruchomościami. "Oryginalnym językiem jest polski, ale można porozumiewać się po angielsku, a znajomość języka chińskiego będzie dodatkowym atutem" - napisano w ogłoszeniu.
Jak zauważają wiadomoscihandlowe.pl, oferta pracy wskazuje na to, że chiński gigant e-commerce zamierza stworzyć konkurencję dla paczkomatów InPostu w Polsce, na początek w Warszawie. Podobny krok ogłosiło pod koniec ubiegłego roku Allegro. Lider polskiego rynku e-commerce chce zamówić 3 tys. automatów umożliwiających odbiór zamówień klientom serwisu - informował w grudniu Reuters. Połowa ma zacząć działać już w 2021 r.
InPost ma w Polsce już 10 tysięcy paczkomatów. Tylko w ubiegłym roku ich liczba wzrosła o 4 tysiące. Spółka planuje obecnie debiut na giełdzie w Amsterdamie. Wcześniej była notowana na rynku w Warszawie: "Cała historia zakończyła się jednak ogromnym zgrzytem, który w obecnych okolicznościach znów głośno wybrzmiewa" - pisze Adam Torchała w artykule "InPost - wielki sukces, który stał się koszmarem inwestorów".
MKa