REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

PMPG Polskie Media w I poł. '24 opublikuje nową strategię

2024-03-07 18:02
publikacja
2024-03-07 18:02

PMPG Polskie Media chce skupić się budowaniu zdywersyfikowanego portfolio dóbr cyfrowych w oparciu o własne zasoby i nabywane poprzez inwestycje. Grupa chce rozwijać dotychczasowe aktywa przez zewnętrzne inwestycje. Nowa strategia ma zostać opublikowana w I połowie 2024 roku - poinformowano w komunikacie o zakończeniu przeglądu opcji strategicznych.

PMPG Polskie Media w I poł. '24 opublikuje nową strategię
PMPG Polskie Media w I poł. '24 opublikuje nową strategię
fot. Robert Gardziński / / FORUM

"Decyzję o rozpoczęciu przeglądu opcji strategicznych podjęliśmy w drugiej połowie 2022 roku. Był to intensywny okres, przez który odbyliśmy wiele spotkań z doradcami finansowymi, ekspertami od rynku kapitałowego czy inwestorami" - powiedziała cytowana w komunikacie prasowym prezes, Katarzyna Gintrowska.

Z powodu zewnętrznych czynników, jak m.in. rozpoczęcie wojny na Ukrainie, czas trwania przeglądu opcji strategicznych się wydłużył, gdyż nie chcieliśmy podjąć zbyt pochopnych decyzji w obliczu niezwykle niestabilnej sytuacji geopolitycznej, która była w tamtym okresie. Jesteśmy już jednak gotowi na realizację nowych założeń dot. naszej strategii, którą opublikujemy jeszcze w I półroczu br." – dodała.

Dodano, że poza budową nowych aktywów w oparciu o posiadane zasoby i technologie, spółka rozważa rozwój poprzez nabywanie udziałów w spółkach o międzynarodowym zasięgu oferujących dobra cyfrowe. Mogłoby to być realizowane m.in. dzięki inwestycjom typu media for equity, polegającym na zapewnieniu firmom pokrycia w mediach w zamian za udział w kapitale. Przy pomocy inwestycji zewnętrznych inwestorów, Grupa chciałaby również mocniej rozwijać swoje główne aktywa – Orle Pióro i AWR Wprost m.in. poprzez rozwijanie nowych formatów i powiększanie docelowej grupy odbiorców.

Grupa ma już za sobą inwestycją typu media for equity. Chodzi o kupno udziałów w studiu gamingowym RedDeer.Games. Studio wydało ponad 150 tytułów, a jego gry regularnie pojawiają się na czele rankingów sprzedaży. Spółka RedDeer.Games jest też w TOP 10 globalnych wydawców na platformie Nintendo. PMPG posiada pakiet około 20 proc. udziałów w tej inwestycji. (PAP Biznes)

mcb/ asa/

Źródło:PAP Biznes
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki