Spółka PMPG Polskie Media prognozuje, że jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży ogółem w 2016 r. wyniosą 51 mln zł, skonsolidowana EBITDA wyniesie 8,1 mln zł, a skonsolidowany zysk operacyjny 7,5 mln zł - poinformowała spółka w komunikacie. Jak dodano, grupa nie planuje dodatkowych nakładów na capex w 2016 r.
Spółka zakłada, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągną 51 mln zł i będą o około 1,54 proc. niższe od przychodów osiągniętych w 2015 roku.
"Wpływ na to będzie miała koncentracja Grupy Kapitałowej na zwiększeniu udziału elektronicznych kanałów sprzedaży oraz digitalizacji tytułów prasowych" - napisano w komunikacie.
Jak podano, szacowany spadek przychodu z tytułu sprzedaży wersji drukowanej tygodników wynosi 10 proc., zaś wzrost przychodu z tytułu reklam 14 proc.
PMPG podało, że zysk EBITDA (zysk operacyjny bez uwzględnienia amortyzacji) wyniesie 8,1 mln zł, czyli wzrośnie o 26,52 proc. w stosunku do roku ubiegłego.
"Poprawa rentowności wynika ze zwiększenia udziału w sprzedaży wydań elektronicznych o niższym koszcie produkcji" - napisano.
Z kolei zysk EBIT - jak podano - oszacowany został przy bieżącym wykorzystaniu posiadanych środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.
Spółka podała, że średnie kursy walutowe przyjęte w prognozie to 4,4 EUR/PLN oraz 3,9 USD/PLN. (PAP)
sar/ asa/