PKP PLK: sześć ofert w przetargu na modernizację linii w centrum Krakowa

Sześć konsorcjów firm złożyło oferty w przetargu na modernizację odcinka linii kolejowej Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja zakłada przebudowę nasypu biegnącego przez centrum miasta i dobudowanie na nim dwóch par torów, powstaną też nowe mosty na Wiśle i stacje.

Jak poinformowała PAP Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK, w poniedziałek zarządca infrastruktury kolejowej otworzył oferty na to zadanie. Najtańszą na nieco ponad 958 mln zł netto złożyło konsorcjum firm Mota-Engil, Mostostal Warszawa, Acciona.

Konsorcjum Strabag/Krakowskie Zakłady Automatyki chce za wykonanie prac ponad 966 mln zł netto, konsorcjum Budimex/PKP Energetyka - 987 mln zł netto, konsorcjum ZUE/Trakcja/Comsa/Intop - prawie 1 mld zł netto, konsorcjum Porr/Torpol/Intercor - ponad 1,184 mld zł netto, a konsorcjum Polaqua/VIAS/Electren/Tecsa - ponad 1,294 mld zł netto.

Według Szalachy wykonawca inwestycji powinien zostać wybrany w ciągu około miesiąca. Podpisanie umowy z nim planowane jest na przełomie pierwszego i drugiego kwartału przyszłego roku. Budowa mogłaby się rozpocząć jeszcze w 2017 r. i zakończyć w 2021 r.

Zaplanowane prace są związane z dalszą rozbudową Krakowskiego Węzła Kolejowego. Przetarg obejmuje modernizację odcinka Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Inwestycja poprawi transport kolejowy w Małopolsce, a podróżni zyskają wygodną obsługę na stacjach i przystankach.

PLK zmodernizuje ok. 20-kilometrowy odcinek linii kolejowej na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice. Prace wykonywane będą na liniach kolejowych nr 133 i 91. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna, rozjazdy i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dla usprawnienia ruchu aglomeracyjnego i zwiększenia przepustowości zarządca infrastruktury dobuduje dwie pary torów na odcinku biegnącym przez centrum miasta - od stacji Kraków Główny Osobowy do stacji Kraków Płaszów, a także jedną parę toru na odcinku Kraków Płaszów - Kraków Bieżanów.

Przebudowane będą cztery stacje kolejowe Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Płaszów, Kraków Bieżanów. Powstaną także dwa dodatkowe przystanki dla pociągów Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Miejskiej - Kraków Grzegórzki i Kraków Złocień, które wyposażone będą w elementy małej architektury, system informacji pasażerskiej i dostosowane dla osób niepełnosprawnych.

Prace obejmą 55 obiektów inżynieryjnych (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia pod torami, estakady, kładki dla pieszych). Zarządca infrastruktury wybuduje 20 nowych obiektów inżynieryjnych, w tym estakady i dwa nowe mosty na Wiśle. 14 obiektów zostanie rozebranych, a w ich miejscu powstaną nowe.

Dzięki inwestycji przez Kraków będzie kursować więcej pociągów, skróci się też czas ich przejazdów. Zmodernizowane stacje i nowe przystanki zapewnią wygodną obsługę pasażerom kolei aglomeracyjnej i pociągów dalekobieżnych szczególnie na linii E 30 biegnącej od Zgorzelca do Przemyśla, łączącej wschodnie i zachodnie regiony kraju.

Jak podkreślają przedstawiciele PLK, inwestycja stanowi kolejny etap rozbudowy Krakowskiego Węzła Kolejowego. We wrześniu ub. r. rozpoczęła się budowa łącznicy Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki, a także otwarta została nowa linia kolejowa wiodąca na lotnisko Kraków Airport. Wcześniej oddano do użytku nowy Dworzec Główny. (PAP)

rgr/ son/

Źródło: PAP

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Jeszcze nikt nie skomentował tego artykułu - Twój komentarz może być pierwszy.

Nowy komentarz

Anuluj
Polecane
Najnowsze
Popularne

Wskaźniki makroekonomiczne

Inflacja rdr 2,2% IV 2019
PKB rdr 4,7% I kw. 2019
Stopa bezrobocia 5,9% III 2019
Przeciętne wynagrodzenie 5 057,82 zł V 2019
Produkcja przemysłowa rdr 7,7% V 2019

Znajdź profil