REKLAMA

Trwa atak na klientów PKO BP. Oszuści podszywają się pod pracowników

2021-05-25 10:00
publikacja
2021-05-25 10:00
Trwa atak na klientów PKO BP. Oszuści podszywają się pod pracowników
Trwa atak na klientów PKO BP. Oszuści podszywają się pod pracowników
fot. Amverlly / / Shutterstock

PKO Bank Polski ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią do klientów i podają się za pracowników. Podczas rozmowy próbują namówić do instalacji aplikacji umożliwiającej przejęcie kontroli nad urządzeniem. Uważaj, możesz stracić wszystkie oszczędności z konta osobistego.

Oszuści znowu atakują. Tym razem na celowniku znaleźli się klienci PKO Banku Polskiego. Przestępcy dzwonią do klientów instytucji i podają się za pracowników. Podczas rozmowy informują o rzekomym zagrożeniu i, powołując się na względy bezpieczeństwa, zachęcają do zainstalowania na urządzeniu aplikacji umożliwiającej zdalną weryfikację.

PKO BP ostrzega przed oszustami

Osoby podszywające się pod pracowników PKO BP mogą poprosić "o podanie poufnych danych, o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk" – informuje PKO BP w komunikacie na stronie internetowej. Oszuści chcą uzyskać dane umożliwiające logowanie do bankowości elektronicznej oraz narzędzie autoryzacyjne.

"Tak wyłudzone dane można użyć do wykonania przelewu z Twojego konta na nieznany Ci rachunek" – ostrzega PKO BP i jednocześnie przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie haseł dostępu do serwisu bankowości internetowej, telefonicznej oraz mobilnej. Dodatkowo PKO BP podkreśla, że nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których klient loguje się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.

Klienci PKO BP, którzy odebrali podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i informującej o konieczności podania kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, mogą skontaktować się z konsultantem banku pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych).

fot. / / Bankier.pl

DF

Źródło:
Tematy
Jak otrzymać nawet 1500 zł od Alior Banku + 300 zł od Bankier.pl SPRAWDŹ!

Jak otrzymać nawet 1500 zł od Alior Banku + 300 zł od Bankier.pl SPRAWDŹ!

Komentarze (6)

dodaj komentarz
mknowak
I skąd ten płacz jak ktoś jest klientem PKO BP to mu się ten atak po prostu należy....
demeryt_69
Skąd osoba dzwoniąca może wiedzieć, że dana osoba jest klientem PKO ??
rafal0177
Statystycznie raz na jakiś czas po prostu trafią na klienta PKO
demeryt_69 odpowiada rafal0177
Rafala, zdajesz sobie sprawę że skali czasowej jaka musiała by temu towarzyszyć gdyby taką 'metodą' działali?
zbyszek_
ABW zajete tuszowaniem skokow z okien i zbieraniem hakow na politykow. Co tam banki i oszusci...

Powiązane: Cyberbezpieczeństwo

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki