

PKO Bank Polski ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią do klientów i podają się za pracowników. Podczas rozmowy próbują namówić do instalacji aplikacji umożliwiającej przejęcie kontroli nad urządzeniem. Uważaj, możesz stracić wszystkie oszczędności z konta osobistego.
Oszuści znowu atakują. Tym razem na celowniku znaleźli się klienci PKO Banku Polskiego. Przestępcy dzwonią do klientów instytucji i podają się za pracowników. Podczas rozmowy informują o rzekomym zagrożeniu i, powołując się na względy bezpieczeństwa, zachęcają do zainstalowania na urządzeniu aplikacji umożliwiającej zdalną weryfikację.
PKO BP ostrzega przed oszustami
Osoby podszywające się pod pracowników PKO BP mogą poprosić "o podanie poufnych danych, o pobranie ze sklepu Google Play i zainstalowanie na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji, np. TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk" – informuje PKO BP w komunikacie na stronie internetowej. Oszuści chcą uzyskać dane umożliwiające logowanie do bankowości elektronicznej oraz narzędzie autoryzacyjne.
Zobacz także
"Tak wyłudzone dane można użyć do wykonania przelewu z Twojego konta na nieznany Ci rachunek" – ostrzega PKO BP i jednocześnie przypomina, że pracownicy banku nigdy nie proszą o podanie haseł dostępu do serwisu bankowości internetowej, telefonicznej oraz mobilnej. Dodatkowo PKO BP podkreśla, że nie wymaga instalacji na urządzeniach, z których klient loguje się do bankowości elektronicznej, dodatkowego oprogramowania, które miałoby podnosić poziom bezpieczeństwa wykonywanych operacji lub dostępu do serwisu.
❎ NIGDY NIE POPROSIMY WAS O ZAINSTALOWANIE aplikacji takich jak TeamViewer, QuickSupport, AnyDesk na telefonie czy komputerze. To oszustwo.
— PKO Bank Polski (@PKOBP) May 22, 2021
❗ Sprawdźcie, jak się chronić. ⏩ https://t.co/KFoR4EMnwv pic.twitter.com/VdAfNhZFld
Klienci PKO BP, którzy odebrali podejrzany telefon od osoby podającej się za pracownika banku i informującej o konieczności podania kodu z narzędzia autoryzacyjnego lub innych danych, mogą skontaktować się z konsultantem banku pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 (do połączeń z zagranicy i z telefonów komórkowych).
DF
