PKO Bank Polski ostrzega przed przestępcami wyłudzającymi kod Blik, dane do logowania do bankowości elektronicznej lub zachęcającymi do instalacji wysłanego przez nich oprogramowania na urządzeniu. "Zainstalujesz na ich polecenie oprogramowanie - stracisz pieniądze" – alarmuje PKO Bank Polski.


Oszuści podszywają się pod pracowników PKO Banku Polskiego i dzwonią do klientów, sugerując, że ktoś wziął pożyczkę na dane klienta lub dokonał przelewu z ich konta osobistego. W trakcie rozmowy przestępcy mogą poprosić o podanie kodu z narzędzia autoryzacyjnego, sześciocyfrowego kodu Blik, danych do logowania do bankowości elektronicznej lub numer karty płatniczej i CVV.
"Tak wyłudzone dane można wykorzystać do wykonania nieuprawnionych transakcji z Twojego konta" – alarmuje PKO Bank Polski.
Oszuści mogą nakłaniać również do pobrania ze sklepu Google Play i zainstalowania na telefonie, tablecie lub komputerze aplikacji do zdalnej weryfikacji np. TeamViewer QuickSupport, AnyDesk.
"Ostrzegamy przed telefonami od osób, które podają się za pracowników banku, powołują się na względy bezpieczeństwa i nakłaniają Cię do podania poufnych danych do bankowości oraz zainstalowania na Twoim urządzeniu aplikacji do zdalnej weryfikacji" – informuje PKO Banku Polski.