„Polisa na świat” to wspólny projekt KUKE i PKO Banku Polskiego mający na celu wsparcie polskich firm w ekspansji zagranicznej. Jest to rodzaj ubezpieczenia dla małych i średnich przedsiębiorców chcących ubezpieczyć zarówno obrót krajowy, jak i zagraniczny. Produkt ma być tani i dostępny dzięki standardowej ofercie dla wszystkich. „Polisa na świat” może przyczynić się do tego, by polski eksport rósł dynamiczniej” – mówi Paweł Borys, prezes zarządu PFR.


Ubezpieczenie chroni przed sytuacją braku płatności ze strony kontrahenta za sprzedane w kredycie towary lub zrealizowane usługi i obejmuje zarówno transakcje krajowe, jak i zagraniczne, zapewniając tym samym płynność finansową oraz zabezpieczenie przedsiębiorstwa przed utratą zysków. Zawarcie umowy ubezpieczenia ma być uproszczone, dzięki jednorazowej wizycie w jednym z oddziałów PKO Banku Polskiego, bez konieczności dostarczania jakichkolwiek dodatkowych (poza bankowymi) dokumentów. – Wreszcie mamy produkt, który nie jest ujednolicony i nie wymaga indywidualnych negocjacji. To ważny krok we wsparciu polskich firm w ekspansji zagranicznej – podkreślił podczas konferencji Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego. Polisa obejmuje 103 kraje na całym świecie. Zakres ubezpieczenia ma uwzględniać ryzyko handlowe w obrocie krajowym, a dodatkowo przy eksporcie także ryzyko polityczne. Koszt polisy jest ustalany w zależności od wielkości przedsiębiorstwa, wartości sprzedaży i sumy ubezpieczenia od 2500 zł – 18 000 zł.
Obecni podczas konferencji prasowej przedstawiciele PKO Banku Polskiego,
jak i przedstawiciele Polskiego Funduszu Rozwoju zapowiadają, że nie
wykluczają możliwości współpracy i oferowania produktu także przez inne
instytucje finansowe, które będą tym zainteresowane. Produkt jest już w
sprzedaży w oddziałach PKO Banku Polskiego od 1 czerwca 2017 roku.
Anna Drozd