REKLAMA

Uwaga klienci banków. Oszuści znowu atakują

2021-11-26 09:54
publikacja
2021-11-26 09:54

Oszuści ponownie atakują klientów banków. Podszywają się m.in. pod pracowników instytucji. Dzwonią z numeru, który wyświetla się na ekranie telefonu jako oficjalny. ING, Santander i Getin Bank ostrzegają - celem cyberprzestępstw jest kradzież danych i pieniędzy.

Uwaga klienci banków. Oszuści znowu atakują
Uwaga klienci banków. Oszuści znowu atakują
fot. SpeedKingz / / Shutterstock

W gorączce świątecznych przygotować dobrze jest pozostać czujnym. Cyberprzestępcy wykorzystują ten czas, aby wyłudzić dane oraz pieniądze. Oszuści ponownie wracają do znanego schematu - podają się za pracowników banków, doradców, pośredników lub dział bezpieczeństwa. Dodatkowo połączenie może być podpisane jako znany numer instytucji lub banku.

ING – uwaga na "instrukcję z prośbą o podanie loginu i hasła"

ING Bank Śląski ostrzega przed oszustami, którzy przygotowują automatyczne nagrania, w których informują klientów m.in. o ofercie specjalnej pożyczki gotówkowej. Następnie przedstawiają "instrukcję z prośbą o podanie loginu i hasła".

To nie koniec wyłudzeń. Klienci mogą także spotkać się z sytuacją, gdy oszust "dzwoni bezpośrednio i przekonuje, że nasz bank zablokował podejrzany przelew z Twojego konta. Następnie nakłania Cię do wybrania gotówki w placówce bankowej i wpłacenie pieniędzy na podane przez siebie konto. Oszuści często namawiają także do zainstalowania niebezpiecznej aplikacji".

Santander – oszuści wyłudzają dane

Santander Bank Polska także ostrzega przed cyberprzestępcami. Bank podkreśla, że oszuści mogą znać imię i nazwisko osoby, do której dzwonią. Dzwoniący oszuści mogą podszywać się pod m.in.:

  • doradców bankowych,
  • dział techniczny lub dział bezpieczeństwa,
  • pośrednika,
  • przedstawiciela jednostek państwowych,
  • znajomego.

"Zdarzyć się może, że przestępca nie musi nawet uciekać się do kłamstwa o potencjalnej operacji finansowej czy środkach w niebezpieczeństwie. Wystarczy, że na początku rozmowy przedstawi się np. jako pracownik instytucji państwowej i poprosi rozmówcę o identyfikację. Pomiędzy bardzo standardowymi pytaniami pojawiają się i te mniej oczywiste, na które początkowo nie zwraca się uwagi. Tym sposobem przestępca może wejść w posiadanie danych wrażliwych" – ostrzega Santander.

Getin – więcej kradzieży przed świętami

Getin Bank jest kolejną instytucją, która przestrzega przed oszustami, którzy we wzmożony sposób próbują ukraść dane osobowe, do logowania do bankowości internetowej, czy namówić do zrobienia przelewu na fałszywy numer. Okres przedświąteczny "zawsze wiąże się ze wzmożoną liczbą kradzieży" – podkreśla Getin.

"Większość metod kradzieży polega na wyłudzaniu danych do logowania w bankowości, danych karty płatniczej lub kodów Blik. Są to dane, które powinieneś szczególnie chronić!" – alarmuje Getin Bank.

Kliknij, żeby przejść dalej (Bankier.pl)

DF

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Cyberbezpieczeństwo

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki