Open Finance chce w III kwartale przedstawić nową strategię, liczy na wzrost przychodów i zyskowności, widzi przestrzeń do poprawy strony kosztowej. 2016 rok przyniesie dalszy spadek liczby placówek w grupie - poinformowali w czwartek przedstawiciele spółki.
"Chcemy przygotować nową strategię, gdzie fundamentem będzie poprawa jakości obsługi klienta, chcemy zaoferować pakiet rozwiązań, by klienci korzystali z wielu ofert. Open Finance i Home Broker zostają osobnymi markami, ale pod jednym dachem" - powiedział Przemysław Guberow, prezes spółki.
"Chcemy, by w III kwartale była gotowa nowa strategia, będzie miała ona miała 2-3 letni horyzont czasowy. Efektów raczej spodziewalibyśmy się w 2017 roku" - dodał.
Liczba oddziałów grupy Open Finance wynosiła pod koniec 2015 roku 166, czyli spadła w ciągu roku o 4 proc. W 2016 roku Open Finance zakłada dalszy spadek liczy placówek.
"Analizujemy rentowność placówek z miesiąca na miesiąc, tam gdzie są one nierentowne będziemy z nich wychodzić" - powiedziała Magdalena Łukaszewicz, członek zarządu spółki.
"Nie będziemy ich istotnie ograniczać - będziemy z nich albo wychodzić, albo łączyć" - dodała.
W 2015 roku grupa Open Finance pośredniczyła w udzieleniu kredytów hipotecznych w kwocie 5,5 mld zł, czyli o 6 proc. więcej niż w 2014 roku. W samym IV kwartale sprzedaż wyniosła blisko 1,5 mld zł, co było najwyższym poziomem od ośmiu kwartałów.
"Udział kredytów w ramach programu MdM wynosił 15-20 proc. Przynajmniej do marca nie widać efektów podatku bankowego, pierwszy kwartał jest dobry" - powiedział Paweł Komar, członek zarządu spółki.
Spółka rano poinformowała, że zysk netto grupy Open Finance w 2015 roku wyniósł 28,9 mln zł, czyli wzrósł 14,4 proc. rdr. Przychody ze sprzedaży wyniosły w 2015 roku 370,9 mln zł, rosnąc 9,1 proc. rdr.
"Spodziewamy się wzrostu przychodów i zyskowności w tym roku, ma to też być długoterminowym celem nowej strategii" - powiedział Guberow.
Przedstawiciele spółki poinformowali, zarząd nie planuje rekomendowania wypłaty dywidendy za 2015 rok.
Spółka podała w czwartek, że wzrost przychodów jest wynikiem wzrostu przychodów z tytułu pośrednictwa w sprzedaży kredytów (o 40 proc.), przychodów z pośrednictwa w zakupie/sprzedaży nieruchomości (o 4 proc.) oraz przychodów z zarządzania aktywami i funduszami (o 44 proc.).
Spadek przychodów w pośrednictwie sprzedaży produktów inwestycyjnych wyniósł 43 proc. (głównie z produktów oszczędnościowych - o 70 proc.).
Prezes poinformował, że nie spodziewa się wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów inwestycyjnych w 2016 roku. (PAP)
seb/ asa/