Obligacje oszczędnościowe warte 3 mld 163 mln zł sprzedano w styczniu; największą popularnością cieszyły się papiery 3-miesięczne - podał resort finansów. To blisko 30-proc. wzrost zainteresowania obligacjami wobec grudnia 2020 r. - ocenił wiceminister Sebastian Skuza.


Z opublikowanego w piątek zestawienia MF wynika, że w styczniu 2021 roku sprzedaż obligacji 3-miesięcznych (OTS0421) wyniosła 1 mld 468,4 mln zł, 2-letnich (DOS0123) – 327,5 mln zł, 3-letnich (TOZ0124) – 8,7 mln zł, 4-letnich (COI0125) – 1 mld 74,3 mln zł, a 10-letnich (EDO0131) – 263,3 mln zł.
Przeczytaj także
"Największą popularnością cieszyły się obligacje 3-miesięczne. Nabywcy indywidualni przeznaczyli na ich zakup kwotę 1.468,4 mln zł (46 proc. udział w strukturze sprzedaży). Zainteresowaniem cieszyły się również obligacje 4-letnie (34 proc.) i 2-letnie (10 proc.)" - podało MF. W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 10-letnie (8 proc.) i 3-letnie (0,3 proc.).
Zobacz także
Na zakup obligacji rodzinnych dedykowanych beneficjentom programu Rodzina 500 plus przeznaczono 21,3 mln zł. Resort przypomniał, że papiery te kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu Rodzina 500 plus, które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci. Beneficjenci programu mogą nabywać ten rodzaj obligacji do wysokości kwoty przyznanego świadczenia wychowawczego. Obligacje rodzinne są dostępne w ciągłej sprzedaży.
Cytowany w informacji wiceminister finansów Sebastian Skuza zwrócił uwagę, że z początkiem nowego roku odnotowano blisko 30-proc. wzrost zainteresowania obligacjami oszczędnościowymi w porównaniu do grudnia ubiegłego roku. "W styczniu Polacy ulokowali w instrumentach detalicznych ponad 3 mld zł. Najchętniej wybierane były obligacje 3-miesięczne, których wartość sprzedaży wyniosła blisko 1,5 mld zł" - wskazał.
Dodał, że znaczący udział w strukturze styczniowej sprzedaży miały również obligacje 4-letnie, na zakup których nabywcy przeznaczyli ponad 1 mld zł.
pad/ je/

























































