Spis treści:
4. PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ
KOMISJA NADZORU FINANSOWEGO | ||||||||||||
Raport bieżący nr | 3 | / | 2018 | |||||||||
Data sporządzenia: | 2018-02-15 | |||||||||||
Skrócona nazwa emitenta | ||||||||||||
ORANGEPL | ||||||||||||
Temat | ||||||||||||
Postanowienie Sądu Apelacyjnego uchylające postanowienie UKE. | ||||||||||||
Podstawa prawna | ||||||||||||
Art. 17 ust. 1 MAR - informacje poufne. | ||||||||||||
Treść raportu: | ||||||||||||
Na podstawie Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE, Zarząd Orange Polska S.A. („Orange Polska”) informuje o postanowieniu Sądu Apelacyjnego uchylającego postanowienie UKE. Postanowienie Sądu Apelacyjnego uchylające postanowienie UKE W dniu 14 lutego 2018 r. Orange Polska zostało doręczone postanowienie Sądu Apelacyjnego, wydane na posiedzeniu niejawnym, uchylające postanowienie Prezesa UKE z dnia 7 października 2014 r. stwierdzające skuteczną konkurencję na obszarach 76 gmin na rynku świadczenia hurtowych usług dostępu szerokopasmowego (rynek 5/2007 - BSA), o którego wydaniu Orange Polska informowała raportem bieżącym nr 66/2014 w dniu 8 października 2014 r. Sąd Apelacyjny uzasadnił uchylenie postanowienia niewłaściwą formą orzeczenia tj. wydaniem postanowienia, a nie decyzji administracyjnej. Pozostałe decyzje związane z deregulacją pozostają w mocy tj. decyzja wyznaczająca Orange Polska operatorem o znaczącej pozycji rynkowej na pozostałym obszarze kraju (bez 76 gmin) oraz decyzja stwierdzająca wygaśnięcie poprzedniej decyzji (wydanej w 2011 r.) wyznaczającej Orange Polska operatorem o znaczącej pozycji w prawie całym kraju. W związku z tym, niezależnie od uchylenia postanowienia o stwierdzeniu skutecznej konkurencji, na Orange Polska nie są nałożone obowiązki regulacyjne na terenie 76 gmin. Postanowienie Sądu Apelacyjnego nie zmienia warunków działania Orange Polska na terenie 76 gmin. Orange Polska dysponuje aktualną analizą stwierdzającą, na podstawie dostępnych danych, że nie posiada pozycji dominującej na terenie 76 gmin na rynku świadczenia hurtowych usług dostępu szerokopasmowego. Postanowienie Prezesa UKE o stwierdzeniu skutecznej konkurencji na terenie 76 gmin zostało uchylone wyłącznie ze względów formalnych, a nie merytorycznych. Orange Polska podejmie wszelkie przysługujące jej zgodnie z prawem kroki mające na celu przywrócenie stwierdzenia skutecznej konkurencji na terenie 76 gmin. Deregulacja z 2014 r. stanowiła jeden z istotnych czynników warunkujących uruchomienie światłowodowego programu inwestycyjnego przez Orange Polska. Inwestycje światłowodowe Orange Polska obecnie obejmują ponad 2.5 miliona gospodarstw domowych i prowadzą do istotnej poprawy jakości usług internetowych w Polsce. |
MESSAGE (ENGLISH VERSION) | |||
Current Report (3/2018)Orange Polska S.A. – Warsaw, Poland15 February 2018 (translation of Polish version)title: A decision of the Court of Appeal repealing a decision of the President of the Office of Electronic Communication. Pursuant to Article 17(1) of the Regulation (EU) No. 596/2014 of the European Parliament and of the Council of 16 April 2014 on market abuse (market abuse regulation) and repealing Directive 2003/6/EC of the European Parliament and of the Council and Commission Directives 2003/124/EC, 2003/125/EC and 2004/72/EC, the Management Board of Orange Polska S.A. (“Orange Polska”) announces about a decision of the Court of Appeal repealing a decision of the President of the Office of Electronic Communication (UKE). A decision of the Court of Appeal repealing a decision of the President of the Office of Electronic Communication On 14 February 2018 Orange Polska received a decision of the Court of Appeal, issued in camera, repealing a decision of the President of the Office of Electronic Communication of 7 October 2014 declaring effective competition in 76 communes on the market for wholesale broadband access services (BSA; market 5/2007) about the issue of which Orange Polska informed in the current report no. 66/2014 of 8 October 2014. The Court of Appeal justified the repeal of the decision by the fact it was issued in a wrong legal form i.e. the issue of a “postanowienie” instead of a “decyzja”. The remaining decisions relating to deregulation remain in force i.e. the decision indicating Orange Polska as having a significant market position on the remaining part of Poland (excluding 76 communes) and the decision declaring expiry of the previous decision (issued in 2011) indicating Orange Polska as having a significant market position in almost entire country. Therefore, irrespective of the repealing of a decision declaring effective competition, there are no regulatory obligations on 76 communes imposed on Orange Polska. The decision of the Court of Appeal does not change the conditions of operations of Orange Polska in 76 communes. Orange Polska has an up to date analysis confirming, on the basis of the available data, that it does not have a dominant position in 76 communes on the market for wholesale broadband access services. The decision of the President of the Office of Electronic Communication declaring effective competition in 76 communes was repealed exclusively on formal grounds and not on the merits of the decision. Orange Polska will undertake all possible legal actions in order to reinforce the declaration of effective competition in 76 communes. The deregulation of 2014 was one of the important triggers of the rollout of the fibre investment program by Orange Polska. The investment in fibre currently reaches more than 2.5 million households and leads to significant improvement of the quality of broadband services in Poland. |
INFORMACJE O PODMIOCIE >>>
PODPISY OSÓB REPREZENTUJĄCYCH SPÓŁKĘ | |||||
Data | Imię i Nazwisko | Stanowisko/Funkcja | Podpis | ||
2018-02-15 | Jean-François Fallacher | Prezes Zarządu | |||
2018-02-15 | Maciej Nowohoński | Członek Zarządu | |||
Źródło:Komunikaty spółek (ESPI)