REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Nowe narzędzie prześwietli handlujących na Allegro

Grzegorz Marynowicz2011-03-23 09:29analityk Bankier.pl
publikacja
2011-03-23 09:29
Monitoring sprzedaży, analiza cen, badanie popytu na produkty to czynności, które zna każdy handlujący na Allegro. Dzięki serwisowi Cenostat.pl analizowanie sprzedaży na serwisie aukcyjnym ma stać się prostsze. Witryna ma pomagać zarówno sprzedawcom, jak i kupującym w podejmowaniu najlepszych decyzji.

Serwis oferuje raporty o kształtowaniu się cen produktów oraz wielkości sprzedaży na Allegro. Dzięki temu sprzedawcy mogą uzyskać szczegółowe informacje o kwotach, jakimi kończyły się aukcje z interesującymi ich produktami. Korzystający z aplikacji sprawdzają, jaka cena startowa prowadzi do najlepszych efektów (największej sprzedaży).

Dla kupujących raporty także mogą być pomocne. Zdaniem twórców serwisu, decyzja „ile warto zalicytować, żeby nie przepłacić” z Cenostat.pl będzie dużo prostsza.


Projekt wystartował kilka dni temu, ale prace nad nim ruszyły pod koniec 2009 roku. Pomysłodawcom ponad rok zajęło zebranie potrzebnych danych z Allegro. Aktualne raporty tworzone są na bazie 90 milionów dokonanych transakcji. Dla analityków rynku ecommerce przygotowano wskaźnik IAC - Indeks Aukcyjny Cenostat, opisujący natężenie transakcji zawieranych na platformie Allegro. Dostęp do katalogu raportów wygenerowanych przez innych użytkowników jest bezpłatny. Możliwość samodzielnego generowania raportów wymaga wykupienia kredytów. W zależności od pakietu koszt usługi waha się od 3,69 zł do nawet 500 zł.

Cenostat.pl to nie pierwszy serwis, który oferuje takie raporty. W styczniu zadebiutował projekt Manubia.pl Z przygotowanych przez witrynę zestawień sprzedawcy Allegro mogą dowiedzieć się, jakie produkty sprzedaje ich konkurencja, co generuje jej największy przychód, a nawet jakich słów używa w tytułach swoich aukcji. Witryna daje też możliwość generowania raportów zbiorczych dla wielu sprzedawców, aby dokładnie określić potencjał wybranych produktów. Raporty pozwalają sprawdzić także popyt na określony asortyment. Narzędzia Cenostat.pl i Manubia.pl różni więc docelowy odbiorca oraz zakres świadczonych usług. Pierwszy projekt kieruje raporty zarówno do sprzedawców, jak i kupujących. Skupia się głównie na cenach. Z kolei Manubia.pl tworzy zestawienia wyłącznie sprzedawców. Raporty przez nią generowane zawierają jednak więcej informacji o innych parametrach.

Komentuje Arkadiusz Hajduk, fundusz Speedup Group

Cenostat.pl to kolejna aplikacja, która powstaje w otoczeniu Allegro, dzięki dostępowi do API. Prosty pomysł – uporządkujmy informacje o cenach towarów sprzedawanych na Allegro. Dobre wykonanie – odwzorowanie kategorii Allegro pozwala łatwo odnaleźć towary, których szukamy. Prosty model biznesowy: opłata za wygenerowany raport. Wyzwania stojące przed twórcami serwisu to zbudowanie barier wejścia dla potencjalnej konkurencji (technologicznie poprzez nowe funkcje, biznesowo przez unikalną ofertę) oraz dotarcie do zainteresowanych ofertą "power userów" Allegro. Po pokonaniu tych wyzwań witryna może być ciekawym, potencjalnym zakupem dla Allegro. W innym wypadku będzie tylko z jedną wielu stron, które wiszą w sieci, nigdy nie przełamując bariery niskiego, ale stabilnego ruchu.

Grzegorz Marynowicz
Analityk Bankier.pl

Źródło:
Grzegorz Marynowicz
Grzegorz Marynowicz
analityk Bankier.pl

Pomysłodawca i redaktor prowadzący serwisu MamBiznes.pl - pierwszego w Polsce projektu skierowanego wyłącznie dla młodych przedsiębiorców. W 2009 portal został przejęty przez Grupę Bankier.pl. Autor kilkuset artykułów i poradników dotyczących przedsiębiorczości, działalności gospodarczej i e-biznesu. Pomysłodawca takich cykli jak: „Tak się robi e-biznes” czy „Startupy na dywaniku”.

Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (1)

dodaj komentarz
~Arek
Jest jeszcze jeden serwis imho lepiej pomyślany i darmowy, mianowicie www.alletrendy.pl

Powiązane: Zakupy

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki