REKLAMA

Nowe karty w bankach. Jakie mają supermoce?

Wojciech Boczoń2025-06-05 06:00analityk Bankier.pl
publikacja
2025-06-05 06:00

Choć coraz więcej osób płaci zbliżeniowo telefonami, to banki nie przestają wydawać tradycyjnych kart z ciekawymi grafikami i funkcjami. W ostatnich dniach na rynku pojawiło się kilka ciekawych propozycji, które mogą zainteresować podróżników, melomanów czy fanów piłki nożnej.

W ofercie mBanku pojawiła się karta Visa Podróże z diodami LED, które świecą podczas dokonywania transakcji. Z oferty będzie mogło skorzystać pierwszych 10 tys. klientów, bo tyle plastików zamówił bank. Później dostępna będzie wersja standardowa.

Ale to nie LED-y mają przesądzać o atrakcyjności tego plastiku. Karta Visa Podróże jest „młodszą siostrą” Visy Świat – karty dla zamożnych klientów korzystających z pakietu Intensive. Zaletą karty jest możliwość dokonywania płatności w 180 różnych walutach, bez prowizji za przewalutowanie transakcji i opłat za wypłatę gotówki w zagranicznych bankomatach.

fot. mBank / mBank

- Transakcja przewalutowywana jest automatycznie po korzystnym kursie organizacji płatniczej, podobnym jak kursy w e-kantorach. Co więcej, klient nie płaci prowizji za proces przeliczenia transakcji na złotówki. A atrakcyjny kurs na karcie utrzymywany jest przez cały czas, niezależnie czy jest to weekend, święto czy roboczy dzień tygodnia. Na dobre stawki nie ma tutaj żadnych limitów – mówi Jagoda Wierzbicka, dyrektorka departamentu płatności i kart w mBanku.

Karta dostępna jest dla wszystkich klientów, także niepełnoletnich, którzy skończyli 13 lat. Nowi klienci mogą ją zamówić na promocyjnych warunkach do eKonta możliwości i eKonta do usług i nie płacić za obsługę karty przez pierwszy rok. Później koszt karty wyniesie 12 zł miesięcznie. Promocja trwa do końca września 2025 r.

Karta dla melomanów

W ofercie Credit Agricole pojawiła się natomiast karta VIBE Mastercard. To propozycja dla melomanów, a na jej awersie umieszczono „muzyczną” grafikę. Kartę można zamówić sobie do rachunku Konto dla Ciebie i otrzymać dodatkowe bonusy. Po wyrażeniu zgód marketingowych, bank zaoferuje posiadaczowi 100 zł do wydania na Allegro (można kupić na przykład dwie płyty CD).

Na kolejną premię, do 600 zł przez rok, składają się comiesięczne zwroty za streamingi muzyczne w Spotify, YouTube, Tidal i Deezer. Żeby otrzymywać regularnie 50 zł, trzeba utrzymać zgody marketingowe oraz zapłacić kartą do konta i/lub BLIKIEM min. 10 razy w miesiącu, w tym za co najmniej jeden ze streamingów.

fot. Credit Agricole / Credit Agricole

Jest i trzeci bonus. Za chwilę startuje festiwal ZORZA wspierany przez T-Mobile. Klienci, którzy zarejestrują kartę w programie Mastercard Bezcenne Chwile mogą zdobyć pakiet na ostatni i największy koncert tego festiwalu w Katowicach: bilet – również w kolekcjonerskiej formie. W tym przypadku trzeba dokonywać regularnych płatności, by zgromadzić punkty w programie lojalnościowym. Te punkty będzie można wymienić właśnie na pakiet, koszulkę z unikalnym wizerunkiem lub inną nagrodę – w zależności od liczby zgromadzonych punktów.

Karty dla fanów piłki nożnej

Natomiast PKO Bank Polski wprowadził do oferty karty z 11-toma nowymi wizerunkami drużyn Ekstraklasy.  Klienci mogą nabyć karty z odświeżonymi wizerunkami: Górnika Zabrze, Korony Kielce, Lecha Poznań, Piasta Gliwice, Puszczy Niepołomice, Radomiaka Radom, Rakowa Częstochowa, Śląska Wrocław, Stali Mielec, Widzewa Łódź i Zagłębia Lubin. Przy czym karty z wizerunkami Stali Mielec, Puszczy Niepołomice i Śląska Wrocław będą dostępne do rozpoczęcia nowego sezonu PKO Bank Polski Ekstraklasy.

fot. PKO BP / PKO BP

To druga odsłona nowych kart w sezonie 2024/2025. Karty z wizerunkami pozostałych drużyn, w tym beniaminków obecnego sezonu – zostały wdrożone w rundzie jesienniej i wciąż są dostępne. W sumie dostępnych jest ich 19.

Zmiana karty dla klientów PKO Banku Polskiego jest możliwa w oddziałach banku w całej Polsce, w serwisie transakcyjnym iPKO oraz w aplikacji mobilnej IKO. Koszt zmiany to 14,90 zł. Dla nowych klientów banku, karta jest bezpłatna.

Bank przekonuje, że taka karta to wyjątkowy gadżet dla każdego kibica piłki nożnej, który zawsze można mieć ze sobą. To najlepszy sposób na identyfikację z ulubionymi barwami klubowymi. To też ciekawy gadżet dla kolekcjonerów pamiątek związanych z ulubionym klubem.

Pamiątkową kartę możesz… schować w klaserze

Oczywiście każdą z omówionych wyżej kart można podpiąć do cyfrowych portfeli Apple Pay i Google Pay i… zostawić w domu. Karta w wersji mobilnej zachowuje dotychczasowe funkcje i pozwala bez większego trudu płacić w sklepach internetowych i tradycyjnych. Na rynku są też bankomaty z funkcją NFC, które pozwalają wypłacić gotówkę za pomocą zbliżenia smartfona.

Źródło:
Wojciech Boczoń
Wojciech Boczoń
analityk Bankier.pl

Ekspert z zakresu bankowości. Autor komentarzy, poradników, artykułów i raportów o bankowości skierowanych zarówno do branży, jak i jej klientów. Redaktor prowadzący branżowego serwisu PRNews.pl. Autor cyklu raportów "Polska bankowość w liczbach". Dziennikarz Roku 2013 według Kapituły Konkursu IX Kongresu Gospodarki Elektronicznej przy Związku Banków Polskich. Dwukrotnie nominowany do nagrody Dziennikarskiej im. Mariana Krzaka oraz laureat tej nagrody w 2014 r. Finalista Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Clubu Polska za 2019 r. Tel. 881 083 389.

Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (2)

dodaj komentarz
tomitomi
...a , dla tych co lubią waginy ??
;-)
zenonn
Niektóre banki wykonają kartę z grafiką dostarczoną przez klienta


mBank – "Twoja karta"
Bank Pekao S.A. – "Karta z własnym wizerunkiem"
Bank Millennium – "Karta z obrazkiem"

Powiązane: Karty

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki