REKLAMA
RELACJA Z FORUM FINANSÓW

Nowa strategia Sfinksa

2014-12-11 10:46
publikacja
2014-12-11 10:46

Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, opublikowała strategię na lata 2015-2020, która zakłada systematyczny wzrost wyników spółki w ciągu 6 lat i osiągnięcie przychodów ze sprzedaży w 2020 r. w wysokości 332 mln zł.

Nowa strategia Sfinksa
Nowa strategia Sfinksa
fot. iStock/Thinkstock / / Thinkstock

Spółka prognozuje także w tym okresie wzrost zysku netto do 30,2 mln zł. Jednocześnie w 2016 r. Sfinks zamierza obniżyć wskaźnik długu do EBITDA do poziomu 3,1 oraz odnotować dodatnie kapitały własne. Spółka szacuje, że za cztery kwartały br. jej przychody jednostkowe wzrosną o 16,6% r/r i osiągną wartość 164,6 mln zł, zaś wynik netto – w związku ze spodziewanym rozwiązaniem rezerw – wyniesie 13,8 mln zł. Strategia Sfinksa przewiduje także możliwość zrealizowania przez spółkę akwizycji sieci o silnie rozpoznawalnej marce z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni oraz uruchomienie masterfranczyzy sieci Sphinx w minimum 3 krajach.

- Przygotowana przez nas strategia zakłada podwojenie sprzedaży z 2013 roku w ciągu najbliższych 6 lat, a szczególnie dynamiczny wzrost sprzedaży zakładamy w latach 2015-2016, kiedy to planujemy otworzyć co najmniej 30 restauracji. Wynika to z faktu, iż mamy podpisanych kilkanaście umów na uruchomienie lokali w bardzo dobrych punktach w tym okresie, a kolejne są w fazie zaawansowanych negocjacji. Chcemy skorzystać z dobrej dla najemców sytuacji na rynku, by móc zbierać żniwo w kolejnych latach – uważa prezes Sfinska Sylwester Cacek.

Nie wykluczamy jednak, że w związku z tym będziemy potrzebowali dodatkowych środków na inwestycje. To dotyczy zwłaszcza pojawienia się szansy uruchomienia większej liczby restauracji. Mamy już rozpoznane możliwości i rozpoczęliśmy rozmowy zmierzające do zwiększenia potencjału inwestycyjnego bez podnoszenia kapitału. W ostateczności zdecydujemy się na emisję akcji lub obligacji zamiennych. Zakładamy jednocześnie, że w ramach inwestycji będziemy realizować wyłącznie te projekty, które zapewnią nam zwrot na poziomie minimum 30% – dodaje Cacek.

Według założeń nowej strategii motorem rozwoju spółki mają być restauracje Sphinx działające w modelu operatorskim i franczyzowym. Spółka zamierza generować wynik EBITDA restauracji w wysokości minimum 20% przychodów w przypadku restauracji własnych oraz 7% przychodów na restauracjach franczyzowych. Dla konceptu Sphinx zostanie także wdrożony model masterfranczyzy, który w okresie obowiązywania strategii powinien zacząć działać na trzech rynkach zagranicznych. Sfinks zakłada także dalszy rozwój restauracji Chłopskie Jadło i WOOK pozwalający na osiągnięcie przez te sieci statusu drugiej i trzeciej co do wielkości sieci restauracji casual dinnig w Polsce. Jednocześnie Sfinks będzie pracować nad planem pozyskania inwestorów dla tych sieci.

Jednym z celów strategicznych Sfinksa na najbliższe lata w zakresie rozwoju sieci jest również dokonanie akwizycji sieci marki z segmentu fast casual dining, pizzerii lub kawiarni. Przejęcie może być zrealizowane w celu stworzenia drugiej obok restauracji Sphinx sieci strategicznej, jeśli kupowany podmiot będzie wyróżniać się silną marką, dużym zasięgiem i potencjałem rozwoju za granicą. Sfinks rozważa także dokonywanie przejęć sieci gastronomicznych w celu ich rozwoju lub restrukturyzacji, a następnie odsprzedania z odpowiednią stopą zwrotu.

Prognozy prezentowane przez Sfinks Polska w strategii na lata 2015-2020 nie uwzględniają wyników restauracji franczyzowych i działających w ramach masterfranczyzy, efektu akwizycji innych sieci, rozwoju sprzedaży e-commerce i cateringu, a także rozwoju spółek zarządzających restauracjami WOOK i Chłopskie Jadło. Prognozy nie uwzględniają także kwestii dokapitalizowania spółki, które może być konieczne w przypadku braku możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego na realizację założonych projektów inwestycyjnych. Prognozy uwzględniają natomiast wpływ na wyniki zdarzeń jednorazowych wynikających z przeszłości, jak odwrócenie rezerwy na znak towarowy Chłopskie Jadło, utworzenie aktywa podatkowego związanego ze stratami z lat ubiegłych, wycenę udziałów Shanghai Express.

Zapowiedzi te wywołały wzmożone zainteresowanie akcjami spółki. Chwilę po godzinie 10:00 papiery Sfinksa notowane były niemal 7% powyżej ceny ze środowego zamknięcia.

Sfinks/at/

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki