REKLAMA

Nissan doładowuje elektryki. Sakura z nowością na dachu

2025-10-28 09:30
publikacja
2025-10-28 09:30

Nissan ogłosił, że Sakura, jego marka samochodów elektrycznych, otrzyma dodatkowy zastrzyk energii. Wszystko za sprawą zamontowanych na dachu... paneli słonecznych, które mogą zwiększyć zasięg auta nawet o 3 tys. km rocznie.

Nissan doładowuje elektryki. Sakura z nowością na dachu
Nissan doładowuje elektryki. Sakura z nowością na dachu
fot. Luthfi Syahwal / / Shutterstock

System solarny o nazwie "Ao-Solar Extender" został zamontowany w modelu Nissan Sakura 2, oferowanym od 2022 r. Prototyp będzie oficjalnie zaprezentowany podczas najbliższych targów Japan Mobility Show 2025 r. w Tokio, które zaczynają się już 30 października br.

Ładowanie podczas jazdy i postoju

Ładowanie panelu słonecznego w Sakurze odbywa się w czasie jazdy, ale będzie go można rozłożyć podczas postoju, aby zwiększyć pobór energii. Szacowane wytwarzanie zmienia się w zależności od pogody:

  • 500 W przy maksymalnie rozłożonym panelu i słonecznej pogodzie,
  • 300W przy zamkniętym panelu i wietrze,
  • 80W przy zamkniętym panelu i deszczu.

Rozłożony system solarny zapewnia cień w kabinie, zmniejszając temperaturę, a tym samym potrzebę korzystania z klimatyzacji, niemniej nie będzie to możliwe w czasie jazdy.

Nawet 3000 km zasięgu więcej

Podstawowy Nissan Sakura zapewnia zasięg elektryczny na poziomie 180 km. Dodatkowy panel słoneczny według projektantów pozwoli wygenerować energię wystarczającą nawet do 3 tys. km jazdy rocznie. Analizy danych telemetrycznych kierowców Sakury pokazują, że wielu z nich pokonuje tylko niewielkie odległości dziennie (np. do szkoły), może się więc okazać, że system słoneczny pozwoli im prawie całkowicie wyeliminować konieczność standardowego ładowania.

Nissan w komunikacie informuje, że planuje wdrożyć system Ao-Solar Extender do masowej produkcji, jednak data zostanie podana w późniejszym terminie.

Oprac. AD

Źródło:
Tematy
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej
Konta bez drenowania firmowego budżetu? Sprawdź, gdzie przedsiębiorca płaci najmniej

Komentarze (3)

dodaj komentarz
darius19
ja mam PHEV, ktory laduje z fotowoltaiki. Na krotkie trasy w miescie - dziala
maxykaz
tez mam PHEV. Idealne rozwiązanie - ładuje sie jak telefon komórkowy. Zasieg 75km - do jazdy po miescie wystarcza
krzyszo
czy liczyłeś może okres zwrotu różnicy w cenie pomiędzy PHEV a zwykłą hybrydą oraz spalinowym? Np. przy 15 tyś przebiegu?

Ważne linki