Netflix od 3 listopada wprowadza tańszy pakiet subskrypcji. Nowa opcja będzie zawierać 15- i 30-sekundowe reklamy trwające kilka minut. Spoty będą wyświetlane przed i w trakcie oglądania materiałów.


Decyzja w końcu zapadła. Fraza "Netflix z reklamami" była odmieniania w ostatnich miesiącach przez wszystkie przypadki. Od 3 listopada serwis zaoferuje nową opcję subskrypcji. Będzie to tańsza wersja pakietu o nazwie "Podstawowy z reklamami" dostępna za 6,99 dolarów miesięcznie (ok. 34,40 zł) w USA. Widzowie w Niemczech będą mogli skorzystać z tej oferty za 4,99 euro (ok. 24 zł).
W ramach nowego pakietu użytkownicy otrzymają dostęp do filmów, seriali oraz innych materiałów, w których pojawią się reklamy. Ich emisja będzie trwać od 4 do 5 minut reklam na godzinę. Spoty będą pokazywane przed materiałem oraz w jego trakcie. Netflix zapowiedział również, że widzowie, którzy wykupią najtańszy plan, nie będą mogli ściągać filmów i seriali na urządzenia mobilne.
Przeczytaj także
Początkowo nowy pakiet Netfliksa z reklamami będzie dostępny w 12 krajach na świecie. Z tańszej opcji subskrypcji od 3 listopada będą mogli skorzystać mieszkańcy:
- Stanów Zjednoczonych,
- Australii,
- Brazylii,
- Kanady,
- Francji,
- Niemiec,
- Włochy,
- Japonii,
- Korei Południowej,
- Meksyku,
- Hiszpanii,
- Wielkiej Brytanii.
"Wierzymy, że dzięki temu rozwiązaniu będziemy w stanie zapewnić odpowiedni abonament i cenę dla każdego fana Netfliksa. Najważniejsze dla nas jest to, aby dać konsumentom wybór. Chcemy, żeby mogli dowiedzieć się, jaka oferta jest dla nich najlepsza. To może oznaczać, że niektórzy z naszych obecnych użytkowników zrezygnują z planów bez reklam" - skomentował Greg Peters, dyrektor operacyjny serwisu.
DF