REKLAMA
ZOOM NA SPÓŁKI

Najczęściej rejestrowane nowe samochody w Polsce - styczeń 2016

2016-02-10 14:12
publikacja
2016-02-10 14:12

Styczeń 2016 roku był najlepszym od kilku lat początkiem roku dla producentów samochodów. Zarejestrowano w tym okresie prawie 32 000 nowych aut. Wiele firm zaliczyło wzrosty sprzedaży, ale część musiała ustąpić miejsca lepszym – w tym Volkswagen, który odnotował 34-procentowy spadek liczby zarejestrowanych pojazdów w relacji miesiąc do miesiąca.

Najczęściej rejestrowane nowe samochody w Polsce - styczeń 2016
Najczęściej rejestrowane nowe samochody w Polsce - styczeń 2016
fot. PHOTOPQR/VOIX DU NORD/ PARIS / PHILIPPE PAUCHET / / FORUM

Przełom 2015/2016 okazał się korzystny dla koncernów motoryzacyjnych, sprzedających swoje samochody w Polsce. Zarówno grudzień, jak i styczeń, są jednymi z najlepszych miesięcy ostatnich 2 lat pod względem sprzedaży „czterech kółek”, a możliwe, że najlepsze jeszcze przed nimi – w Polsce można dostrzec sezonowość, według której największe wyniki sprzedażowe branża motoryzacyjna osiąga w marcu – wynika z danych dotyczących rejestracji liczby pojazdów z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, prezentowanych przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

Skoda ponownie na prowadzeniu

Początek roku oznaczał dla Skody powrót na pierwsze miejsce w liczbie samochodów zarejestrowanych przez klientów indywidualnych. Model skoda fabia odnotował w relacji miesiąc do miesiąca wzrost sprzedaży o 41 proc. i zrzucił z pozycji lidera toyotę yaris uzyskując wynik 671 sprzedanych egzemplarzy. Z podium wypadł opel corsa, który musiał ustąpić 3. miejsce zestawienia astrze.

Liczba rejestracji samochodów osobowych w styczniu 2016 r. w Polsce

Klienci indywidualni

Firmy

Lp.

Samochód

Styczeń ‘16

Grudzień ‘15

Zmiana mdm

Samochód

Styczeń ‘16

Grudzień ‘15

Zmiana mdm

1.

skoda fabia

671

477

40,7%

skoda octavia

1 076

1 111

-3,2%

2.

toyota yaris

637

600

6,2%

skoda fabia

1 018

617

65,0%

3.

opel astra

554

383

44,6%

volkswagen golf

599

963

-37,8%

4.

opel corsa

484

265

82,6%

opel astra

495

603

-17,9%

5.

toyota auris

457

424

7,8%

volkswagen

passat

477

801

-40,4%

6.

renault clio

436

382

14,1%

toyota auris

447

641

-30,3%

7.

skoda rapid

417

384

8,6%

ford focus

406

709

-42,7%

8.

kia sportage

392

262

49,6%

skoda rapid

380

501

-24,2%

9.

opel mokka

337

216

56,0%

toyota yaris

374

418

-10,5%

10.

volkswagen golf

333

390

-14,6%

dacia duster

354

388

-8,8%

11.

skoda octavia

323

326

-0,9%

toyota avensis

344

471

-27,0%

12.

nissan qashqai

316

265

19,2%

nissan qashqai

301

531

-43,3%

13.

hyundai tucson

270

287

-5,9%

hyundai tucson

298

450

-33,8%

14.

volkswagen polo

257

215

19,5%

kia Cee'D

266

189

40,7%

15.

kia RIO

251

274

-8,4%

hyundai I30

265

365

-27,4%

16.

mitsubishi ASX

242

182

33,0%

toyota RAV4

254

418

-39,2%

17.

honda civic

239

157

52,2%

ford mondeo

251

392

-36,0%

18.

kia venga

234

117

100,0%

skoda superb

243

395

-38,5%

19.

opel meriva

230

107

115,0%

kia sportage

228

298

-23,5%

20.

toyota corolla

218

205

6,3%

mazda 6

206

329

-37,4%

Łącznie (1.-20.)

7 298

5 918

23,3%

Łącznie (1.-20.)

8 282

10 590

-21,8%

Pozostałe

7 030

6 790

3,5%

Pozostałe 

9 186

14 060

-34,7%

Suma

14 328

12 708

12,7%

Suma

17 468

24 650

-29,1%

Źródło: Opracowanie Bankier.pl na podstawie danych CEPiK

W segmencie klientów indywidualnych największy spadek sprzedaży dotyczył najpopularniejszego modelu koncernu Volkswagen – golfa. Sprzedał się o 15 proc. gorzej niż w grudniu. O 17 miejsc w górę podskoczyły natomiast kia venga i opel meriva uzyskując ok. 100 proc. wzrosty sprzedaży. Łącznie, klienci indywidualni kupili w styczniu 14 328 samochodów.

Firmy niezmiennie stawiają na czeską markę

Rejestracje na REGON, niezmiennie stanowią większość rejestracji w Polsce – w styczniu stanowiły 55 proc. z liczbą 17 468 sztuk. Jest to jednak wynik znacznie słabszy od grudnia – o ponad 7 000. Tylko dwie marki poprawiły swoje wyniki – Skoda (o 1,60 proc.) i Seat (31,25 proc.). Największe spadki odnotowały niemieckie koncerny – Volkswagen (43,5 proc.), Mercedes-Benz (50,65 proc.) oraz BMW (45,20 proc.) i Audi (38,51 proc.). Nie poszczęściło się także Volvo (49,23 proc.) i Nissanowi (49,64 proc.). Średnio, marki musiały liczyć się w styczniu ze spadkiem sprzedaży wynoszącym 30 proc.

Faworytem wśród firmowych flot jest wciąż skoda octavia, a jej siostra fabia wskoczyła w styczniu na 2. miejsce zestawienia. Podium zamyka volkswagen golf, pomimo prawie 40 proc. spadku sprzedaży względem poprzedniego miesiąca. Podobnie jest z passatem, który zajął 5,. miejsce.

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (46)

dodaj komentarz
~Ciemniak
Firmy kupuja wiecej samochodów niż osoby prywatne. Kupuja też drozsze bo mniej klasy B, wiecej C i duzw więcej D(osoby prywatne musza bardzo mało aut klasy średniej kupować skoro nie ma zadnego w pierwszej 20). Ciekawe jak jest w innych krajach.
~gosc
ja piernicze,a citroen?,myslalem ze ciitroen nalepszy,kupilem citoena,niszowy,cool:)
~sava
Skoda to straszny szajs. Kupiłem i teraz pluję sobie w brodę. Nigdy więcej takiego złoma, wszystko trzeszczy i się rozsypuje.
~KKKat
Popatrz w lusterko kto się tak naprawdę rozsypuje
~obwies-z-gdanska
ja jezdze w123 coupe po generalnym remoncie za 40k
~500plus
kogo stać na nowy samochód ,tylko polityka złodzieja z PIsu i magnata finansowego.
~ads
Hmn bo sam jestes nieudacznikiem i swoje zale wylewasz na innych
~jesh-ldn
35+ mln kraj i zadnego wlasnego producenta samochodów, chodzi na zasadzie Skody czy Seat'a...

no ale jaka mentalonośc taki kraj - emigrująco/wymierający...
~asdf
Koncesje, obciążenia podatkowe, regulacje - to nie mentalność to państwo jest głównym blokerem w naszym pięknym kraju. Gdybyśmy mieli gospodarkę rynkową + niskie podatki to 3 marki zostały by szybko reaktywowane a kolejne 5 wymyślone od nowa. Czasami z książek historii trzeba wyciągać jakieś wnioski a nie jedynie je czytać.
~JA6969 odpowiada ~asdf
z książek historii trzeba wyciągać jakieś wnioski - raczej nasi rządowcy nie wiedzą o co chodzi bądz nawet nie wiedzą co to jest. No ale cóż - do momentu gdy będzie się liczył tylko dostęp do koryta a nie zrobienie czegoś dla kraju tak będzie.

Powiązane: Motoryzacja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki