Jedna z największych platform crowdfundingowych działa od 2009 roku. Od początku swojej działalności 80 tysięcy projektów na Kickstarterze pozyskało ponad 1,5 mld dolarów wsparcia. Najlepsze projekty zbierały nawet po kilka milionów.


Trzy najpopularniejsze kampanie w historii Kickstartera przyciągnęły blisko 430 tysięcy osób chcących wesprzeć finansowo ulubione pomysły. W gronie popularnych projektów znalazły się pomysły na wskrzeszenie kultowych seriali, a także proste gry karciane bazujące na popkulturowych trendach. Łącznie, trzy projekty wszech czasów na jednej z największych platform crowdfundingowych uzyskały wsparcie finansowe w wysokości blisko 20 mln dolarów.

Gra w wybuchowe koty
Rekordy popularności na początku obecnego roku bił projekt „Exploding Kittens”. Blisko 220 tysięcy ludzi wsparło projekt karcianej gry strategicznej, której zasady, jak wskazują jej twórcy, są zbliżone do rosyjskiej ruletki w łagodnej wersji. Zabieg marketingowy wykorzystujący fenomen kotów w internecie trafił na podatny grunt - projekt zdobył blisko 8,7 mln dolarów wsparcia w trakcie trwania kampanii.
Edukacja dla najmłodszych
Reading Rainbow to drugi najchętniej wspierany projekt w historii Kickstartera. Popularny w latach 80. w USA program edukacyjny powrócił w 2014 roku. Tym razem jego twórca LeVar Burton postanowił wskrzesić kultowy serial dla najmłodszych w internecie. Efekt był piorunujący, reaktywację programu wsparło ponad 100 tysięcy osób z całego świata na łączną kwotę blisko 5,5 mln dolarów.
Crowdfunding, kino, akcja!
"Veronica Mars" to filmowa adaptacja popularnego przed laty serialu młodzieżowego, gromadzącego sporą publiczność. Filmowy budżet zrealizowany w 100% dzięki kampanii na platformie Kickstarter potwierdził zasadność obecności projektów filmowych na platformach finansowania społecznościowego. 92 tysiące osób pragnących obejrzeć filmową adaptację serialu wsparło jego producentów kwotą 5,7 mln dolarów. Film miał swą światową premierę w marcu 2014 roku.



























































