REKLAMA

Murale i naklejki mają zachęcać do trzeźwości za kierownicą

2015-07-06 13:55
publikacja
2015-07-06 13:55
Murale i naklejki mają zachęcać do trzeźwości za kierownicą
Murale i naklejki mają zachęcać do trzeźwości za kierownicą
fot. Piotr Jedzura / / EastNews

1,5 mln naklejek - "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" - trafi do kierowców w ramach kampanii Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie, prowadzonej przy współpracy z policją. W kilku miastach pojawiły się też towarzyszące akcji wielkoformatowe murale.

(fot. Piotr Jedzura / EastNews)

Celem kampanii Nigdy nie jeżdżę po alkoholu jest promowanie wśród kierowców trzeźwości za kierownicą. Policja wskazuje, że na polskich drogach maleje stwierdzona liczba osób prowadzących pod wpływem alkoholu, wciąż jednak są one sprawcami wielu tragicznych wypadków.

Organizatorzy przedsięwzięcia podkreślają, że nie ma bezpiecznej dawki alkoholu, która pozwala prowadzić pojazd. Nam nie zależy na takim kliencie, który pije alkohol i prowadzi samochód - powiedział Paweł Kwiatkowski z Kompanii Piwowarskiej.

Policjanci w całym kraju będą podczas kontroli drogowych wręczać kierowcom naklejki z hasłem kampanii i symbolem przekreślonych kluczyków. Naklejki będzie można umieścić na tylnej szybie samochodu.

Jeżeli mamy ją na tylnej szybie, to przez cały czas w lusterku widzimy hasło kampanii. Ono jest sformułowane w pierwszej osobie, bo, według psychologów, w ten sposób szybciej zaczynamy się identyfikować z zawartym na naklejce hasłem - powiedział Kwiatkowski.

Kampanii towarzyszą murale z hasłem Nigdy nie jeżdżę po alkoholu. Grafiki nawiązujące stylistyką do czołówek prasy z lat 50. pojawiły się w Warszawie, Poznaniu, Gdyni i Lublinie.

Policja popiera wszelkie działania zmierzające do poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Widać efekty także takich kampanii jak ta - mamy mniej zatrzymanych nietrzeźwych kierujących niż w ub. roku. Kierowcy przyzwyczaili się do tego, że każda kontrola na drodze rozpoczyna się od stwierdzenia stanu trzeźwości - powiedział kom. Bartosz Bieliński z wydziału ruchu drogowego wielkopolskiej policji.

Jak dodał, nieprzypadkowy jest termin prowadzenia kampanii - czas wakacji sprzyja spotkaniom towarzyskim w plenerze, w czasie których pije się alkohol.

Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, że jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest społeczne przyzwolenie na jazdę w takim stanie. Stąd wśród celów kampanii jest uczulenie osób bliskich i współpasażerów na sytuacje, gdy nietrzeźwy siada za kierownicę.

Znak Nigdy nie jeżdżę po alkoholu w 2008 roku pojawił się na puszkach i butelkach piwa produkowanego przez browary należące do Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie. Rok później oznaczenie pojawiło się w reklamach telewizyjnych, a od 2011 r. zaczęło funkcjonować we wszystkich reklamach audiowizualnych piwa. Oznaczenie jest dobrowolną inicjatywą branży piwowarskiej w Polsce.

Od 2014 roku z hasłem związana jest kampania społeczna promująca trzeźwość za kierownicą. Inicjatywę wspiera ponad 50 instytucji i organizacji z całej Polski, patronuje jej resort gospodarki. W ub. roku w jej ramach do kierowców trafiło 1,5 mln naklejek z hasłem kampanii.(PAP)

rpo/ mhr/

Źródło:PAP
Tematy
Do zdobycia aż 360 zł z Kontem 360° Banku Millennium!

Do zdobycia aż 360 zł z Kontem 360° Banku Millennium!

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki