Do rozpoczęcia mistrzostw Europy w piłce nożnej zostały niespełna dwa miesiące. Kibice, którzy nie mają jeszcze biletów na mecze, mogą je wygrać w licznych loteriach.
Loterie promocyjne, w których można wygrać bilety na Euro 2012, organizowane są przez oficjalnych sponsorów UEFA. Konkursy prowadzone są niezależnie od oficjalnej procedury sprzedaży biletów. Bilety, jako nagrody, są objęte podatkiem od wygranej, do którego opłacenia zobowiązany jest zwycięzca.
![]() Źródło: PAP |
SMS spod nakrętki Coca-Coli, Powerade lub Carlsberga
Aby zdobyć jeden z biletów na mecz Euro 2012, należy kupić promocyjny produkt Coca-Coli lub Powerade, sprawdzić nakrętkę lub etykietkę oraz wysłać SMS ze znalezionym kodem na wskazany numer 81020. Kody SMS można wysyłać do 29.04.2012 r. W ramach loterii odbywa się 87 losowań, a o ich wynikach informują codziennie po 15:30 RMF i RMF MAXXX. W loterii Coca-Coli i Powerade, oprócz biletów, można wygrać kolekcjonerskie puszki z napojem gazowanym Coca-Cola.
Podobną loterię dla kibiców przygotował Carlsberg. Trzeba kupić przynajmniej jedno promocyjne piwo marki Carlsberg, znaleźć pod nakrętką lub kluczykiem kod promocyjny i albo wysłać SMS na numer 70938, albo zarejestrować się na stronie internetowej www.carlsberg.pl. Sprzedaż towarów uprawniających do wzięcia udziału w loterii trwa tylko do 25 kwietnia, a loteria do 20 lipca. O przyznaniu nagród decyduje losowanie.
Carlsberg we współpracy z innymi firmami przygotował również inne konkursy, w których, oprócz biletów, można wygrać piłkarskie gadżety.
Kody SMS mogą wysyłać również klienci sklepów Intermarche. Chcąc wziąć udział w konkursie pod hasłem "Wpadnij w PIŁKOSZAŁ!”, trzeba zakupić dowolne piwo Carlsberg lub dowolny napój marki Coca-Cola lub Powerade oraz wysłać SMS zgłoszeniowy na numer 7057. W treści SMS należy wpisać prefiks „MECZ”, numer paragonu oraz odpowiedź na pytanie „Komu kibicujesz i dlaczego?” Konkurs trwa do 2 maja.
Bilet za słodycze - E. Wedel
Aby wziąć udział w loterii promocyjnej E.Wedel, należy kupić produkty tej marki za minimum 20 zł na jednym paragonie (20 zł na jednym paragonie to jeden los w loterii – każde kolejne 20 zł wydane na produkty marki E.Wedel to kolejny los). Następnie trzeba zarejestrować się na stronie konkursu i zgłosić paragon. Paragon należy zachować. Paragony można rejestrować do 10 czerwca, a ostatnie losowanie odbędzie się 14 czerwca.
Dla właścicieli komórek bilety od z Orange
Orange przygotował konkurs dla osób, które kupią dowolny produkt Orange, przeniosą numer do Orange lub skorzystają ze specjalnej oferty produktów multimedialnych (wygaszacze ekranu, tapety, dzwonki). Klient Orange może wysłać SMS o treści EURO na numer 2012 lub zarejestrować numer swojego zamówienia na stronie internetowej http://www.2012.orange.pl/formularz-zgloszeniowy. Oprócz biletów na Euro 2012 można wygrać multimedialne smartfony Sony Xperia U. Loteria trwa do 31 maja.
Bilety dla kierowców - Castrol i Hyundai– opisz lub zagraj
Castrol na swojej stronie kibica przedstawia kilka sposobów zdobycia biletów na mistrzostwa. Aby wygrać podwójny bilet, trzeba odpowiedzieć na dwa pytania oraz opisać własną, zabawną historię związaną z samochodem. Tą historią może być wspomnienie pierwszej jazdy, niezwykłej podróży czy kupna wymarzonego samochodu. Spośród nadesłanych odpowiedzi jury w składzie ambasadora marki Castrol Jerzego Dudka, kierowcy rajdowego Macieja Oleksowicza oraz przedstawicieli organizatora konkursu wyłoni 50 zwycięzców.
Dla swoich stałych uczestników serwis Castrol przygotował dodatkową pulę biletów. Aby zdobyć jeden z nich, należy wejść do działu „Strefa rozrywki” lub „Na aucie” i zbierać punkty. Zebranie 100 punktów umożliwia udział w losowaniu biletów na rozgrywki w piłce nożnej.
Aby wziąć udział w konkursie Hyundaia, należy do 31 maja wybrać się na jazdę testową samochodami tej firmy. Po jeździe próbnej osoba, która chce wziąć udział w konkursie, wypełnia krótką ankietę, odpowiadając na pytanie o łączną liczbę kilometrów, jaką w bieżącym miesiącu trwania promocji przejechały samochody do jazd testowych. Co miesiąc 10 osób, które podadzą prawidłową lub najbliższą jej odpowiedź, otrzyma po dwa bilety.
Dla e-piłkarzy: KIA
KIA przygotował konkurs „obroń strzał”, który promuje na stronie internetowej http://kochamfootball.pl/ oraz na fan page’u na Facebooku. Aby wziąć udział w losowaniu biletów, należy wykonać zadanie konkursowe polegające na obronie wirtualnej bramki przed piłkami napastnika i na zdobyciu jak największej liczby punktów w ramach gry. Konkurs trwa do 8 maja.
Konkursów i loterii było jeszcze więcej
Oficjalni sponsorzy Euro 2012 przygotowali oferty wielu konkursów i loterii promocyjnych, w których można wygrać bilety na piłkarskie mistrzostwa Europy. Część z nich dobiegła już końca (na przykład KIWKA organizowana przez PPA), a część jest na finiszu (Wielka loteria Banku Pekao SA).
Dla tych, którym nie uda się wygrać biletów, Multikino przygotowało specjalną ofertę – możliwość obejrzenia na żywo transmisji ze wszystkich rozgrywek. Aby obejrzeć mecze w kinie, należy między 8 czerwca a 1 lipca kupić bilet do kina (bilety na spotkania z udziałem polskiej reprezentacji oraz na mecz finałowy – 29 zł, a pozostałe mecze – 19 zł).
UEFA na początku maja ponownie uruchomi portal biletowy, w którym kibice będą mogli przejrzeć swoje bilety i dokonać ich wymiany. Ponadto, w przypadku dostępności dodatkowych biletów, kibice otrzymają informacje o potencjalnych kanałach sprzedaży za pośrednictwem UEFA.com. Szanse na zdobycie biletów wciąż są!
Zuzanna Brud, z.brud@bankier.pl