Więcej firm szkoli pracowników
Badania od lat pokazują, że im większa firma, tym częściej szkoli pracowników. Dlatego ogólnopolska kampania społeczna „Szkolenia – to się opłaca!” do inwestowania w rozwój kwalifikacji kadr zachęca głównie właścicieli i menedżerów mikro, małych i średnich przedsiębiorstw. Systematyczne informowanie przedsiębiorców o korzyściach wynikających ze szkolenia pracowników przełożyło się na konkretne wyniki. W porównaniu z marcem 2010, kiedy kampania się zaczynała, liczba przedsiębiorstw MSP podnoszących kompetencje pracowników zwiększyła się z 84% do 89, 5%. Największy wzrost odnotowano wśród małych firm: z 77% do 85% oraz mikroprzedsiębiorstw: z 68% do 77%.

Wykres 1: Szkolenia pracowników w ostatnich dwóch latach, Badanie MillwardBrown SMG/KRC „Podnoszenie kwalifikacji pracowników sektora MSP”.
„Szczególnie zależy nam na wzroście świadomości mikro i małych firm w zakresie korzyści wynikających z inwestowania w rozwój kadr. Chcieliśmy pokazać, że szkolenia są w zasięgu wszystkich organizacji i warto budować przewagę konkurencyjną w oparciu o potencjał i kwalifikacje pracowników. ”- mówi Anna Świebocka – Nerkowska, Dyrektor Departamentu Rozwoju Kapitału Ludzkiego Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
Optymistyczne plany
Przedsiębiorcy rozumieją, że szkolenia są działaniem długofalowym i powinny być stałym elementem w strategii firmy. Świadomość ta przekłada się na większą liczbę zaplanowanych szkoleń na najbliższy rok w porównaniu z marcem 2010 r. Po raz kolejny największy wzrost odnotowano wśród małych przedsiębiorstw. Już 81% z nich zamierza podnosić kwalifikacje pracowników.

Wykres 2: Szkolenie pracowników w ciągu najbliższego roku, Wykres: Szkolenia pracowników w ostatnich dwóch latach, Badanie MillwardBrown SMG/KRC „Podnoszenie kwalifikacji pracowników sektora MSP”.
Tak optymistyczne plany biorą się zapewne z pozytywnych doświadczeń i opinii kadry zarządzającej MSP względem szkoleń. Menedżerowie zauważają wiele korzyści idących za rozwojem pracowników. Wśród najważniejszych wymieniają wzrost kwalifikacji zawodowych i kompetencji szkolonych osób (58% wskazań) oraz większą konkurencyjność firmy na rynku (38% odpowiedzi). Respondenci w dalszej kolejności wskazują również wpływ szkoleń na wzrost zysków, a także większą efektywność pracy. Co ważne, spadła również liczba przedsiębiorców uważających, że szkolenia są zbyt kosztowne dla firmy – z 17% do 12%.
Szkolenia w jednym miejscu
Aby ułatwić przedsiębiorcom poruszanie się po rynku szkoleń, powstała największa w Polsce baza www.inwestycjawkadry.pl, skupiająca zarówno oferty komercyjne jak i współfinansowane z funduszy unijnych. Przyjazna wyszukiwarka w szybki sposób pozwala wybrać odpowiednie szkolenie w zależności od preferowanego miejsca, czasu i tematu.
/Inwestycjawkadry.pl
Zobacz też:
» 30% pracowników nie widzi sensu pracy
» E-nauczanie: przyszłość szkoleń
» Z wiekiem na plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
» 30% pracowników nie widzi sensu pracy
» E-nauczanie: przyszłość szkoleń
» Z wiekiem na plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
Źródło:Informacja prasowa

























































