

Młodzież z wielu regionów świata chce budować firmy. Polacy mocno wierzą w swoje zdolności biznesowe. "Puls Biznesu" opisuje wnioski z globalnego badania, jakie przeprowadziła organizacja Global Entrepreneurship Monitor (GEM), zajmująca się analizowaniem zjawisk dotyczących przedsiębiorczości na całym świecie.
Liczba respondentów znacznie różni się w zależności od kraju — np. w Brazylii przepytano ich 10 tys., w Hiszpanii 25 tys., a w Polsce 2 tys. (w 2014 r.). Twórcy raportu uznali naszą gospodarkę za „aspirującą do takiej, która jest napędzana przez innowacje”, w tej grupie znalazły się też m.in.: Chorwacja, Rosja, Litwa, Węgry, Argentyna, Barbados, Meksyk czy Kazachstan. Polska wypada całkiem dobrze na tle innych krajów.
Jeden na sześciu przedstawicieli polskiej młodzieży i dorosłych (18- 64 lat) prognozuje, że założy własny biznes w ciągu najbliższych trzech lat. Pod tym względem w Unii Europejskiej jesteśmy na piątym miejscu. Polacy ufają też swoim zdolnościom biznesowym — jeden na dwóch dorosłych wierzy, że ma umiejętności i wiedzę wymaganą do tego, by założyć własny biznes. Spośród mieszkańców Europy bardziej wierzą w siebie jedynie Słowacy. Z szacunków GEM wynika, że w tworzenie biznesu zaangażowanych jest obecnie 5,8 proc. populacji dorosłych Polaków. Ale tylko 31 proc. widzi warunki odpowiednie do wystartowania z działalnością w miejscu, w którym żyje. Ponad połowa obawia się porażki — 51,1 proc. boi się bankructwa.
Czytaj więcej w dzisiejszym "Pulsie Biznesu"