Microsoft, producent najpopularniejszego systemu operacyjnego na komputery osobiste, wprowadza nowy model sprzedaży swojego flagowego produktu – systemu Windows. Wersja subskrypcyjna trafiła na razie tylko do oferty biznesowej.


Do tej pory Microsoft sprzedawał swój system w modelu licencyjnym – klient płacił tylko raz. Teraz będzie możliwość wykupienia tej licencji w modelu abonamentowym – firmy będą mogły wyposażyć stanowisko pracownicze w system Windows 10 Enterprise za 7 dolarów miesięcznie – donosi serwis ZDNet.
Microsoft wykorzystał taki system już przy oprogramowaniu Office. Wprowadził wersję 365, opłacaną miesięcznie. Początkowo również trafiła ona tylko do oferty dla firm, ale po sukcesie zdecydowano udostępnić ją także w wersjach domowych i dla studentów. Jeśli i Windows 10 dla firm przyjmie się jako subskrypcja, może czekać go taki sam rozwój.
Już na początku 2015 r. pisaliśmy o możliwości powstania takiej usługi w artykule: „Będzie Windows na abonament?”. Wtedy Microsoft zarejestrował w urzędzie patentowym znak towarowy Windows 365.
Kupujemy coraz mniej komputerów

Rynek komputerów osobistych nieustannie się kurczy, choć nie tak szybko jak spodziewali się tego eksperci. Globalnym liderem pozostaje Lenovo. Dane przedstawione przez IDC dotyczą drugiego kwartału bieżącego roku. Raport mówi o liczbie dostaw komputerów na całym świecie, a także prezentuje, jakie udziały w rynku mają najwięksi producenci tego sprzętu.
Mateusz Gawin