„Microsoft nie ukrywa, że jego celem jest zdobycie dynamicznie rozwijającego się rynku reklamy internetowej. - Biznes taki jak portal MSN opiera się na reklamie, na niej zarabiamy. Prowadziliśmy badania polskiego rynku i wiemy, że to odpowiedni moment, by wejść z naszymi rozwiązaniami. Na pewno w Polsce zaoferujemy AdCenter, nowy serwis reklamowy - zapowiedział w grudniu Arend Hendriks odpowiedzialny w firmie za usługi MSN i Live na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej” - pisze „Rzeczpospolita”.
„Decydując się na ekspansję, Microsoft będzie musiał walczyć nie tylko z rodzimymi portalami, ale i innym międzynarodowym potentatem - Google'em. Ten ostatni ma już u nas ugruntowaną pozycję - od roku jest najczęściej odwiedzaną witryną internetową w Polsce (miesięcznie prawie 11 mln osób). Firma jednak nie spoczywa na laurach - w ubiegłym tygodniu zaoferowała polskim odbiorcom darmową pocztę i komunikator. Google wszedł także w dziedzinę, w której dominuje Microsoft - zaczął oferować aplikacje biurowe. To przede wszystkim dzięki Google'owi rozwinął się w Polsce rynek reklamy w wyszukiwarkach, który - jak szacuje Direct Traffic - w ubiegłym roku stanowił 20 proc. rynku reklamy internetowej. W tym roku do wyszukiwarek może trafić ponad 80 mln zł z 320 mln, jakie wydane zostaną na reklamę w Internecie” - informuje „Rzeczpospolita”.
„Rodzime firmy internetowe z uwagą śledzą poczynania światowych gigantów na polskim rynku, ale na razie nie widzą w tym zagrożenia. - Wejście międzynarodowych graczy będzie korzystne dla rynku internetowego. To będzie niemal jak przystąpienie Polski do Unii Europejskiej. To uwiarygodni nasz rynek - z pewnością wzrośnie zainteresowanie Internetem reklamodawców, nie tylko polskich, ale i zagranicznych. My również powinniśmy na tym skorzystać - powiedział nam Marek Kapturkiewicz, wiceprezes Onet.pl” - czytamy w „Rzeczpospolitej”.
Wartość całego rynku reklamy w polskiej sieci w 2007 roku może przekroczyć 300 mln zł. Do najaktywniejszych w sieci reklamodawców należą sektor dóbr szybkozbywalnych, a także rynek finansowy. Natomiast według danych przedstawionych w corocznych przewidywaniach ekspertów, globalny rynek reklamy internetowej zbliży się już do 20 mld dolarów.
Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”, w artykule Zbigniewa Zwierzchowskiego pt. „Biją się o polski Internet”.
E.B.