Polacy coraz chętniej odwiedzają punkty gastronomiczne – w porównaniu z 2017 rokiem odsetek korzystających z nich wzrósł o 20 proc. Mimo że McDonald's i KFC nadal dominują w wyborach Polaków, ich popularność spadła o 8 punktów procentowych w porównaniu rok do roku.


Rynek gastronomiczny w kraju jest w dobrej kondycji i przez ostatnie trzy lata jego wartość wzrosła o ponad 30 proc., podczas gdy liczba samych punktów gastronomicznych o 7 proc. - wynika z raportu Gfk „Rynek gastronomiczny w Polsce 2018”. – Od kilku lat stale rośnie odsetek konsumentów, którzy odwiedzają horecę i w roku 2018 było ich już 60% – liczba ta oznacza, że ciągle istnieje jeszcze pole do dalszego rozwoju – komentuje Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Consumer Panel Poland w GfK.
Jedna trzecia konsumentów odwiedza pizzerie – i to one są głównym celem Polaków. Na kolejnych miejscach znalazły się restauracje, puby i piwiarnie, bary fast food oraz kawiarnie. Restauracje odwiedzają osoby starsze, a w pubach i barach z kebabem najczęściej spotkamy młodych mężczyzn, czytamy w informacji na temat raportu. Fast foody natomiast są zdominowane przez młodzież.
Barierą do jedzenia na mieście jest najczęściej brak funduszy – taką odpowiedź wskazało 48 proc. respondentów, co czwarta osoba uważa, że w domu posiłki są smaczniejsze i zdrowsze, 18 proc. nie korzysta, bo sami lubią gotować, 11 proc. nie ma na to czasu.
– W badaniu zapytano respondentów o to, jakie punkty gastronomiczne odwiedzili w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Według raportu liderem pośród odwiedzających lokale gastronomiczne jest restauracja McDonald’s, na drugim miejscu uplasowało się KFC, a na trzecim Pizza Hut. Kolejne pozycje zajmują: Stop Cafe i Burger King. Najważniejsza obserwacja jest taka, że pomimo, że McDonald's i KFC są wciąż najczęściej odwiedzanymi sieciami, to częstotliwość odwiedzin spadła o 8 punktów procentowych rok do roku, a w tym samym czasie dokładnie o tyle samo punktów procentowych rośnie odsetek konsumentów odwiedzających pizzerie – podsumowuje Mordasiewicz.
WS