Producenci samochodów przyzwyczaili już nas do kampanii naprawczych, w których usuwają na własny koszt poważne usterki wynikające z wad produkcyjnych. Rzadko jednak słyszy się o tym, by taki krok musiała podjąć luksusowa marka taka jak Maserati. Włoski producent musi naprawić 28 235 egzemplarzy swoich modeli quattroporte i ghibli.
Do usunięcia usterki kwalifikują się wszystkie sztuki, które wyjechały z fabryki od 2014 r. Problem w luksusowych modelach aut sportowych dotyczył niespodziewanego przyspieszania pojazdu bez wpływu kierowcy. Producent wini za to maty podłogowe, które przesuwają się pod pedał gazu i powodują niezamierzone przyspieszenie – donosi "USA Today".


Włoski producent należący do grupy Fiat Chrysler Automobiles bada sprawę już od ubiegłego roku. Już w pierwszych analizach winę zrzucono na złe mocowanie mat, które uciekały kierowcy spod nóg. Maserati powiedziało także, że problem dotyczy modeli z systemem automatycznej blokady ręcznego hamulca bezpieczeństwa, który zabezpiecza kierowców przed ewentualnym narażeniem życia.
System ogranicza działanie silnika w sytuacji niepewnego i kilkukrotnego naciśnięcia pedałów w samochodzie. Wykrywa takie działanie jako atak paniki kierowcy i automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu w celu zabezpieczenia życia i zdrowia. Firma w zeszłym roku otrzymała 4 zgłoszenia dotyczące problemu – w ostatnich dniach podjęła ostateczną decyzję o naprawie drobnej usterki we wszystkich modelach, których może ona dotyczyć.
Maserati jest od kilku lat najczęściej rejestrowaną marką samochodów luksusowych w Polsce. Według raportu KPMG, w 2014 roku zarejestrowano nad Wisłą 19 sztuk modelu ghibli i 14 sztuk modelu quattroporte. Popularne w tym segmencie są także samochody Ferrari i Bentley.
Honda wstrzymuje sprzedaż nowych civiców

Koncern motoryzacyjny Honda ma poważny problem z aktualnym rocznikiem swojego topowego modelu – hondy civic. Nie może obecnie sprzedać żadnej sztuki, ponieważ wykryto poważny błąd w silniku najświeższych egzemplarzy. Problem dotyczy ok. 34 000 civiców z rynku amerykańskiego, wyposażonych w jednostki o pojemności 2 litrów.