REKLAMA

RAPORTMałe i średnie firmy wchodzą do internetu. Spora część ma jednak wątpliwości

2023-11-29 06:02
publikacja
2023-11-29 06:02

Sprzedażą w internecie zaczyna interesować się coraz więcej firm z branży handlowo-usługowej; usługi online oferuje prawie 44 proc. ankietowanych - wynika z raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP”. Ponad połowa firm wciąż tego nie robi - dodano.

Małe i średnie firmy wchodzą do internetu. Spora część ma jednak wątpliwości
Małe i średnie firmy wchodzą do internetu. Spora część ma jednak wątpliwości
/ Pexels

"Coraz więcej przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej zaczyna interesować się sprzedażą w internecie. Prawie 44 proc. ankietowanych oferuje już swoje usługi online. Ponad połowa respondentów jednak wciąż tego nie robi (56 proc.)" - podano w opublikowanym raporcie. Dodano, że w badaniu Fiserv Polska, właściciela marki PolCard from Fiserv, ankietowani najczęściej uzasadniali taką decyzję tym, że ich produkty lub usługi nie nadają się do sprzedaży online (66 proc.) bądź ich klienci nie oczekują od nich rozpoczęcia działalności w internecie (21 proc.).

Według raportu „Płatności bezgotówkowe w polskich MŚP” zrealizowanego przez PolCard from Fiserv ponad 33 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje usługi lub produkty na własnej stronie internetowej, natomiast 8 proc. swoją ofertę udostępnia na platformach typu marketplace np. Allegro, OLX. Media społecznościowe wybiera zaś 2 proc.

Reklama

Autorzy raportu zwrócili uwagę, że 56 proc. ankietowanych nadal nie oferuje sprzedaży produktów ani usług w internecie.

Pomogła pandemia?

Prezes Fiserv Polska Krzysztof Polończyk podkreślił, że wraz z rozwojem technologii coraz więcej przedsiębiorstw rozpoczyna swoją działalność w internecie. Jego zdaniem w znacznym stopniu przyczyniła się do tego również pandemia. "Obecne wyniki naszego badania wskazują jednak, że duży odsetek polskich MŚP wciąż nie oferuje sprzedaży online" - wskazał Polończyk, cytowany w informacji.

Własna działalność gospodarcza a podatki

Jaką formę opodatkowania wybrać?

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć! Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na marketing@bankier.pl

Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Jeśli chcesz fakturę, to wypełnij dalszą część formularza:
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Pole wypełnione niepoprawnie!
Podaj kod w formacie xx-xxx!
Pole wypełnione niepoprawnie!

Jak ocenił, taki rodzaj oferowania produktów czy usług przynosi korzyści zarówno konsumentom, jak i przedsiębiorcom. "Sprzedaż online umożliwia m.in. dotarcie do szerszego grona odbiorców i zdobycie nowych klientów. Jest to szczególnie ważne, ponieważ jak wynika z naszego badania prawie 45 proc. ankietowanych wskazała właśnie pozyskanie nowych klientów jako największe wyzwanie" - dodał.

W informacji wskazano, że ponad dwie trzecie polskich MŚP, które nie sprzedają w internecie, uważa, że ich produkty lub usługi nie nadają się do oferty online (66 proc.). Co piąty przedsiębiorca twierdzi natomiast, że jego klienci nie oczekują od niego rozpoczęcia działalności w internecie (21 proc.). Prawie 5 proc. ankietowanych uważa, że nie znajdzie odbiorców dla swoich usług czy produktów w tym kanale, a podobny odsetek nie sprzedaje online z powodu możliwych kosztów wynikających ze stworzenia, a następnie obsługi sklepu internetowego (prawie 5 proc.). Natomiast 2 proc. respondentów uważa, że przeniesienie swojej działalności do przestrzeni online jest zbyt skomplikowane - podano.

Przywołując dane z raportu CBRE „Trendy w omnichannel w Polsce” Polończyk zwrócił uwagę, że 75 proc. osób zamawia produkty online co najmniej raz w miesiącu.

Badanie zrealizowano na zlecenie Fiserv Polska, działającego pod marką PolCard from Fiserv, w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w maju br. W badaniu uczestniczyła reprezentatywna grupa 500 mikro, małych i średnich przedsiębiorstw zajmujących się handlem i usługami. (PAP)

pad/ amac/

Źródło:PAP
Tematy
Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Najtańsze konta firmowe dla oszczędzających z premią

Komentarze (2)

dodaj komentarz
and00
Nie za bardzo sobie wyobrażam jak można mieć firmę i nie mieć strony www, nie FB ale właśnie www
I to nie że teraz, ale tak od 15 lat mniej więcej
no ok, od 10 dla tych co nie na bieżąco z technologią
infinityhost
Sklep internetowy to obecnie cena 500 zł a studenci zrobią nawet za darmo. Czemu nie spróbować? Zapraszam wszystkich xD

Powiązane: Biznes od kuchni

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki