REKLAMA
OKAZJA

Magda Gessler zarobiła dla TVN-u 132 mln zł

2013-01-02 11:40
publikacja
2013-01-02 11:40
Magda Gessler zarobiła dla TVN-u 132 mln zł
Magda Gessler zarobiła dla TVN-u 132 mln zł

Gotowanie na ekranie wciąż przyciąga - nie tylko widzów, ale także pieniądze reklamodawców. "Kuchenne rewolucje" Magdy Gessler okazały się najlepszą lokomotywą reklamową w polskiej telewizji w 2012 r.


Dom mediowy PanMedia Western przeanalizował przychody reklamowe telewizji pod kątem najbardziej "dochodowych celebrytów w całym 2012 r.

W rankingu ujęto przychody reklamowe przypadające na wszystkie premiery i powtórki programów jakie emitowane były od początku stycznia do 16 grudnia 2012 r. W zestawieniu na czołówkę najlepiej zarabiających dla swoich stacji celebrytów wysunęła się znana restauratorka - Magda Gessler. W tym czasie prowadzony przez nią w TVN reality show "Kuchenne Rewolucje" zarobiło ponad 131,6 mln zł.

Przypomnijmy, że słynna restauratorka po raz pierwszy stanęła na czele naszego rankingu w I kwartale 2012 r. Wówczas jej pozycja skoczyła o 7 oczek. Obecnie tylko broni swojej pozycji, która wydaje się być niezagrożona.

- Po części wynika to z dość dużej liczby bloków oraz spotów reklamowych, które zostały wyemitowane - przy Kuchennych rewolucjach" pokazano ponad 5800 reklam. Druga przyczyna sukcesu tego programu, a przez to także czołowemu położeniu w naszym rankingu tkwi w dobrym czasie emisji - zarówno premierowe jak i powtórkowe odcinki pokazywane są w prime timie. Warto zaznaczyć, że program ten znajduje się także w pierwszej szóstce pod względem najwyższej średniej oglądalności spotu oraz najwyższego średniego kosztu spotu- wyjaśnia Michał Bakalarczyk, ekspert od rynku telewizyjnego, Senior Media Planner/Buyer w domu mediowym PanMedia Western.

Na drugim miejscu rankingu PanMedia Western znalazła się Ewa Drzyzga, prowadząca popularny talk show "Rozmowy w toku". W całym 2012 r. Drzyzga zarobiła dla stacji TVN blisko 102 mln zł.

Na trzecim miejscu uplasował się mocny team jurorów i prowadzących muzycznego programu "Must be the music" - Andrzej Sztaba, Kora, Urszula Zapędowska, Wojtek Łozowski, Maciej Rock, Paulina Sykut- w 2012 r. celebryci zarobili dla Polsatu 98 mln zł.

W pierwszej szóstce najbardziej dochodowych gwiazd" 2012 r. znalazły się także "Rozmowy w toku" oraz "Jaka to Melodia", które zawdzięczają silną pozycję dużej liczbie bloków reklamowych i spotów.

- Kolejna trójka to "mocne" i drogie talent shows, które brylują, zarówno pod względem najbardziej dochodowych bloków reklamowych, najdroższych spotów oraz najwyższych ich oglądalności (liczba widzów na spot) - wyjaśnia Bakalarczyk.

Wśród TOP 10 najbardziej dochodowych show roku 2012 najwięcej za 30 - sekundowy spot trzeba było zapłacić w blokach reklamowych stacji TVN (przy programie "Mam talent" - średnio 42 tys zł, przy Must be the music (Polsat) - 38,9 tys. zł. Na trzecim miejscu znalazł się X-Factor (TVN) - za 30 sekund przy tym programie trzeba było zapłacić średnio 37,2 tys zł.

Sugar & Spice Public Relations S.C.

Źródło:Informacja prasowa
Tematy
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Światłowód z usługami bezpiecznego internetu
Advertisement

Komentarze (0)

dodaj komentarz

Powiązane: Dziennikarze i media

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki