REKLAMA

Największy na świecie kontenerowiec wpłynął do gdańskiego portu

2019-08-23 21:11
publikacja
2019-08-23 21:11

Największy na świecie kontenerowiec MSC Gulsun wpłynął do gdańskiego terminala kontenerowego DCT Gdańsk – poinformował w piątek w komunikacie DCT Gdańsk. Podczas jego postoju zostanie przeładowanych 11 tys. kontenerów, co oznacza, że będzie to największa wymiana takiego ładunku w Europie.

fot. Łukasz Dejnarowicz / / FORUM

MSC Gulsun jest pierwszym na świecie statkiem o szerokości 24-rzędów kontenerów i pojemności 23 756 TEU, co w praktyce oznacza, że statek jednorazowo może zabrać na pokład np. 8,35 mln mikrofalówek albo 47 512 samochodów. Podczas postoju w Gdańsku zostanie przeładowanych 11 tys. kontenerów, co odpowiada 18 tys. TEU. Jak zaznacza DCT Gdańsk, będzie to największa regularna wymiana kontenerów w Europie.

MSC Gulsun powstał w stoczni Samsung Heavy Industries w Południowej Korei i pływa pod banderą Panamy. Rozwija prędkość do 21 węzłów. Został dostarczony w lipcu 2019r. Jednostka ma 399,9 m długości i 61,5 m szerokości. To tyle samo, co cztery boiska piłkarskie. Dla porównania Empire State Building w Nowym Jorku ma 381 m wysokości, a paryska Wieża Eiffla mierzy 324 m.

Jak podkreślono w komunikacie, do DCT Gdańsk od 2013 r. regularnie przypływają największe statki kontenerowe na świecie. Terminal wyposażony jest w suwnice STS o zasięgu ponad 25 rzędów kontenerów, głębokowodne nabrzeża i obrotnice do 670 m, co pozwala, na obsługę nowej klasy kontenerowca typu Megamax-24, takich jak MSC Gulsun.

”W DCT Gdańsk nieustannie inwestujemy w przyszłość, więc kiedy ona nadejdzie – podobnie jak w przypadku nowej klasy statków – jesteśmy na to gotowi. Chcielibyśmy podziękować naszym klientom za korzystanie z DCT Gdańsk jako bramy do Europy Wschodniej oraz MSC za powierzenie nam ich nowej flagowej klasy statków, przy obsłudze których dążymy do zapewnienia najwyższego poziomu usług i niezawodności ”- mówi cytowany w komunikacie prezes zarządu DCT Gdańsk, Cameron Thorpe.

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk umożliwia Polsce połączenie z największym szlakiem handlowym transportu morskiego; między Europą a Azją, w tym z Chinami. Obsługuje on nie tylko Polskę, ale również m. in. rynki Morza Bałtyckiego.

Jak poinformowano w komunikacie w 2018 r. terminal DCT Gdańsk przeładował blisko 1.9 mln TEU, w tym regularnie obsługując zawinięcia największych kontenerowców na świecie. Na Morzu Bałtyckim jedynie DCT Gdańsk jest terminalem zdolnym do obsługi statków tej wielkości. W br. przeładunki w DCT Gdańsk mają przekroczą 2.0 mln TEU.

Udziałowcami w DCT są singapurska Grupa PSA, Polski Fundusz Rozwoju (PFR) oraz australijski fundusz inwestycyjny IFM.

Autor: Marcin Szywała

Źródło:PAP
Tematy
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Plan dla firm z nielimitowanym internetem i drugą kartą SIM za 0 zł. Sprawdź przez 3 miesiące za 0 zł z kodem FLEXBIZ.
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
raficus
Brawo Polacy!
Skoro jesteśmy pierwsi nad Bałtykiem którzy obsługują tak wielkie jednostki pływające, to dla nas wyróżnienie i nobilitacja! Niech Polska dalej się rozwija. A dla tych którzy czasem są zwani lemingami chciałem przypomnień, ze PiS miał absolutna racje w sprawie przekopu mierzei wiślanej, czy jak ja tam zowią, gdyż
Brawo Polacy!
Skoro jesteśmy pierwsi nad Bałtykiem którzy obsługują tak wielkie jednostki pływające, to dla nas wyróżnienie i nobilitacja! Niech Polska dalej się rozwija. A dla tych którzy czasem są zwani lemingami chciałem przypomnień, ze PiS miał absolutna racje w sprawie przekopu mierzei wiślanej, czy jak ja tam zowią, gdyż bezpośredni dostęp Elbląga do morza to Polska racja stanu!
_jasko
Przy niewielkiej korekcie przekopu ten kontenerowiec mógłby wpłynąć bezpośrednio do Elbląga.
I to będzie dopiero Polska racja stanu!
Po cholerę przeładowywać w porcie w Gdańsku dostarczone morzem pudełka na ląd, z nabrzeża na kolejny statek (przystosowany wymiarami do wybudowanego kanału), by w porcie elbląskim zdjąć pudełka
Przy niewielkiej korekcie przekopu ten kontenerowiec mógłby wpłynąć bezpośrednio do Elbląga.
I to będzie dopiero Polska racja stanu!
Po cholerę przeładowywać w porcie w Gdańsku dostarczone morzem pudełka na ląd, z nabrzeża na kolejny statek (przystosowany wymiarami do wybudowanego kanału), by w porcie elbląskim zdjąć pudełka z tego statku i załadować je na samochody czy wagony.
arystokrata-szos
A ile zarabia kapitan takiego kontenerowca?
finger
Najważniejsze że praca w młodym, dynamicznie rozwijającym się zespole.

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki