Brytyjska Izba Gmin wyraziła zainteresowanie kampanią dziennika The Times, który nagłaśnia nierówności cenowe w handlu między artykułami dla mężczyzn i dla kobiet. Parlamentarna komisja do spraw równości nosi się z zamiarem przesłuchania szefów największych brytyjskich sieci handlowych.
The Times zbadał ceny setek porównywalnych artykułów na półkach sklepowych oraz w internecie i stwierdził, że kobiety płacą średnio aż o 37% więcej niż mężczyźni. Dżinsy Levisy tego samego rozmiaru kosztują od 40 do 80 funtów w męskiej wersji, ale dla kobiet ceny zaczynają się dopiero od 80 funtów, mimo że to ten sam materiał, nici i robocizna, tylko wykrój nieco inny.
Kobiety płacą za wodę kwiatową Chanel 30 funtów, mężczyźni za swoją wersję 23,50. 10 sztuk niebieskich, jednorazowych maszynek do golenia dla mężczyzn kosztuje funta; za tego samego można kupić dwie różowe maszynki dla kobiet. I tak jest ze wszystkim, stwierdza Times, włącznie z zabawkami dla chłopców i dziewczynek.
Dziennik wszczął dziś kampanię na rzecz zniwelowania tych różnic, których wszyscy są świadomi od lat, ale nikt ich jakoś dotąd nie kwestionował. Część nagabywanych sieci handlowych tłumaczy to kosztami opakowań i marketingu, bądź receptury, inne wolały w ogóle nie udzielić odpowiedzi.
Grzegorz Drymer IAR, Londyn/mg/ab

























































