REKLAMA
ZASADY PROMOCJI

Lidl staje po stronie WOŚP. Jeżeli TV Republika nie porozumie się z fundacją, sieć wycofa reklamy

2025-01-28 17:14
publikacja
2025-01-28 17:14

W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republiką sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – poinformowała PAP dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.

Lidl staje po stronie WOŚP. Jeżeli TV Republika nie porozumie się z fundacją, sieć wycofa reklamy
Lidl staje po stronie WOŚP. Jeżeli TV Republika nie porozumie się z fundacją, sieć wycofa reklamy
fot. JACEK KOSLICKI / / FOTONEWS

W poniedziałek prezes WOŚP Jerzy Owsiak podczas konferencji podsumowującej 33. Finał WOŚP oświadczył, że jeżeli jakakolwiek firma chce współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać".

Owsiak stawia ultimatum

"Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami" – powiedział szef WOŚP.

Owsiak zaznaczył, że chodzi o sytuacje, w których firmy zdecydują się na wykupienie nowych pakietów reklamowych. "Bo te pakiety, które już macie wykupione – z nimi nic nie zrobicie" – podkreślił.

Dotyczyć ma to także firm, z którymi fundacji się obecnie "świetnie współpracuje", ponieważ według Jerzego Owsiaka nie da się połączyć filozofii działania Orkiestry i obecności w TV Republika.

O stanowisko w sprawie deklaracji Owsiaka PAP poprosiła sieć sklepów Lidl Polska, lidera wśród reklamowanych marek w Polsce.

"Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania" – poinformowała Robaszkiewicz.

Podkreśliła, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów, dlatego jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

W przekazanym stanowisku czytamy, że za zakup reklam medialnych dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy.

Jeżeli telewizja i fundacją się nie dogadają, to sieć wycofa reklamy

"W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku" – powiedziała Robaszkiewicz. "Informujemy również, że w przypadku braku dojścia do porozumienia przez dwie strony tej dyskusji tj. Fundacji oraz stacji telewizyjnej, nie przewidujemy dalszych emisji spotów reklamowych w tej stacji" – zapewniła.

Według analizy Media Context opartej na danych Nielsen Audience Measurement, na które powołuje się serwis Wirtualne Media – Lidl w 2024 r. był najbardziej reklamowaną marką w Polsce. Serwis na podstawie danych firmy Kantar Media poinformował też, że wydatki reklamowe sieci w ostatnim czasie znacząco wzrosły. Od stycznia do października 2024 r. było to 958 mln zł, o ponad 50 proc. więcej niż w tym samym okresie w 2023 r.

Tuż przed 33. Finałem fundacja Basta opublikowała przygotowany na jej zlecenie raport Instytutu Monitorowania Mediów. Według niego z 218 materiałów wyemitowanych 1–12 stycznia 2025 r. w TV Republika i wPolsce24 o WOŚP i Jerzym Owsiaku 89 proc. miało charakter jednoznacznie negatywny. Koncentrowały się one na personalnych atakach i podważaniu transparentności działań fundacji. Przekazy dotarły łącznie do 13 mln odbiorców, a ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy oszacowano na 3,82 mln zł. (PAP)

kblu/ joz/ js/

Źródło:PAP
Tematy
Wyjątkowa wyprzedaż Ford Pro. Poznaj najlepsze rozwiązania dla Twojego biznesu.

Komentarze (94)

dodaj komentarz
niederfurzdorf
Kaufland to ten sam właściciel co Lidl .
j76s
Owsiak za kasę ze zbiórek robi bilbordy określając ludzi inaczej myślących sepsą a wy stajecie po jego stronie? Nie wiem ile klientów Lidla to "sepsa" ale ja bym tak się nie podkładał...
prawnuk
kiedy przekazał choć ZŁOTÓWKĘ - jakiś dowód?

A pamiętasz jak sie zaczęło od zakrywania serduszek przez TVP.

Przez 22 lata WOSP jednoczył Polaków - na jeden dzień - i ten niepolak Kurski postanowił to zniszczyć
niederfurzdorf odpowiada prawnuk
No teraz to już sam się zaorałeś !!!! Jak Th nic nie wiesz o billboardach WOŚP Wygramy z sepsą i ich nie zauważyłeś to rzeczywiście , szkoda z Tobą dyskutować . A ws jednoczenia o dzielenia Polaków to tylko tyle powiem, że Owsiak dluuugo przed akcją z sepsą dzielił Polaków a jednym z centralnym elementów obchodów ma woodstocku , No teraz to już sam się zaorałeś !!!! Jak Th nic nie wiesz o billboardach WOŚP Wygramy z sepsą i ich nie zauważyłeś to rzeczywiście , szkoda z Tobą dyskutować . A ws jednoczenia o dzielenia Polaków to tylko tyle powiem, że Owsiak dluuugo przed akcją z sepsą dzielił Polaków a jednym z centralnym elementów obchodów ma woodstocku , czyli w teorii podziękowaniu dzieciom za stanie na mrozie z puszkami a w rzeczywistości hołdowanie niskim instynktom młodych ludzi korzystających z „dobrodziejstw” świata poprawiających nastrój wg zasady róbta co chceta , było nawoływanie ze sceny i nakręcanie tysięcy ludzi do chóralnego wykrzykiwania ***** ***. Tak Jurek łączy Polaków !!!
1as
Święty Jerzy i jego święte oburzenie, żenada.
Co ma podważanie wiarygodności tego typa z byciem nieludzkim czy przeciwnym pomaganiu chorym dzieciom?
Są inne fundacje i zbiórki, bez politykierstwa.
prawnuk
a konkretnie ile na nie przeznaczasz?
kch002
Dalej podawajcie te nazwy firm, ktore biora udzial w sporze politycznym, jak opowiadacie sie po jednej ze stron, to czas bojkotowac wasze firmy, klienci tez moga od was nie kupowac.
lucaslu
Żenujące warunki stawia Owsiaka, płacze że hejt i ludzie go nie lubią a sam wszystko to nakręca..... Sam jest sobie winien i wielu ludzi do Lidla już chodzić nie będzie, społeczeństwo będzie jeszcze bardziej podzielone i taki będzie finał tej orkiestry.
sterl
Wielu właśnie do Lidla za to będzie chodzić..

Powiązane: WOŚP

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki