Liczba aktywnych kart sportowych Benefit Systems na koniec czwartego kwartału 2022 r. wzrosła do 1.618,1 tys. szt. - podała spółka w komunikacie. Jak podano, pozytywne trendy nadal widać w pierwszych dniach stycznia. Celem grupy na ten rok jest wzrost liczby kart MultiSport o ok. 200 tys.


Grupa Benefit Systems przekroczyła na polskim rynku w grudniu liczbę kart sprzed pandemii, odnotowując na koniec 2022 roku 1.187,3 tys. użytkowników, co oznacza wzrost w ciągu całego roku o 345 tys. W ujęciu rocznym to wzrost o 41 proc. w stosunku do 2021 roku. W samym czwartym kwartale przybyło 123 tys. użytkowników.
Jak podano, zwiększone zapotrzebowanie na aktywność fizyczną w obiektach sportowych widoczne było również w sprzedaży karnetów w klubach własnych – ich liczba w grudniu wyniosła 182 tys. (wzrost o ponad 10 proc. w stosunku do 3 kw.).
Według wstępnych szacunków grupy w IV kw. ubiegłego roku ARPU (średni przychód na użytkownika) kart sportowych w Polsce wzrosło względem poprzedniego kwartału o około 1,5 proc., a rok do roku było wyższe o ponad 8 proc.
"Ubiegły rok był niezwykle pozytywny dla rozwoju naszego biznesu. Przekroczyliśmy zakładane cele, a koniec roku był bardzo dobry sprzedażowo na wszystkich rynkach. W Polsce liczba kart w grudniu 2022 r. była wyższa od tej sprzed pandemii. Odnotowaliśmy także korzystną zmianę w dynamice sprzedaży kart i sezonowości naszego flagowego produktu – zwłaszcza w grudniu, który historycznie miał znacznie niższą od innych miesięcy dynamikę sprzedaży. Analizując ubiegły rok widzimy, że popyt na aktywność fizyczną nie słabnie, a potwierdza to także rosnący ruch w naszych klubach fitness" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems.
"Pierwsze dni stycznia pokazują, że pozytywne trendy obserwowane w minionym roku są nadal silne. Nasz tegoroczny cel, jeśli chodzi o karty MultiSport to wzrost o ok. 200 tys. w całej grupie, po 100 tysięcy w Polsce i na rynkach zagranicznych. Liczymy, że niskie bezrobocie oraz coraz silniejsza potrzeba aktywności fizycznej, w tym dbania poprzez regularny ruch o zdrowie psychofizyczne, będą wspierać naszą sprzedaż" – dodał Józefiak.
Na pozostałych rynkach, na których dostępny jest Program MultiSport, liczba kart sportowych wzrosła w 2022 roku o 146 tys. do 431 tys. (wzrost o 51 proc. rdr).
Jak poinformował Benefit Systems, bardzo dobrą dynamikę sprzedaży utrzymywały w ubiegłym roku m.in. dwie młodsze spółki grupy, działające w Chorwacji i na Słowacji. Na rynku tureckim kontynuowane są działania związane z rozwojem oferty obiektów partnerskich i promocją kart sportowych wśród pracodawców.
"Wyniki sprzedażowe kart sportowych w Polsce oraz na pozostałych rynkach były w 2022 roku rekordowe. Zainteresowanie pracodawców naszymi rozwiązaniami widać także po wynikach MyBenefit. W grudniu ub.r. obroty na naszej platformie kafeteryjnej były wyższe o 16 proc. od tych z analogicznego okresu w 2021 r., który miał rekordowo wysoką bazę" - powiedział Józefiak. (PAP Biznes)
pel/ seb/ ana/





















































