REKLAMA

Leonkiewicz: To będzie największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii

2015-11-03 10:26
publikacja
2015-11-03 10:26
Leonkiewicz: To będzie największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii
Leonkiewicz: To będzie największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii
fot. Bankier.tv / / bankier.tv

Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, przepytywany przez nas podczas Kongresu Transportu Publicznego,  zdradził, że nowy rozkład PKP Intercity obejmie pracę eksploatacyjną na poziomie 57 mln pociągokilometrów.

Prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz, przepytywany przez nas podczas Kongresu Transportu Publicznego, tłumaczy, że głównym rywalem dla Pendolino i ekspresów są prywatne samochody, a nie autokary spod znaku PolskiegoBusa czy Lux Expressu, ani samoloty Ryanaira. – Choć jeśli przesiądą się do nas pasażerowie autokarów, to też dobrze. Widzimy zresztą taki trend – dodaje.

– Naszą konkurencją są prywatne samochody – zaznacza prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz. – Oczywiście obserwujemy rywalizację ze strony przewoźników autobusowych, czy lotniczych, ale to dużo, dużo mniejsza skala. Poza tym, jeśli zwrócimy uwagę na czas od początku przemian demokratycznych w Polsce, to spadki jeśli chodzi o przewozy autokarowe są większe niż w przypadku kolei. Chcemy przyciągnąć przede wszystkim tych, którzy między miastami jeżdżą samochodami, choć jeśli przesiądą się do nas pasażerowie autokarów, to też dobrze. Widzimy zresztą taki trend – tłumaczy.

– Realizujemy nowy projekt inwestycyjny, żeby poprawić tabor. Tworzymy nowy rozkład jazdy. To będzie 57 mln pociągokilometrów, czyli to największy rozkład jazdy PKP Intercity w historii. No i skracamy czasy. Dzięki dobrej współpracy z PKP PLK i nowemu taborowi, na wielu trasach mamy rekordowo krótkie czasy przejazdu – dodaje. Prezes wspomina też o trzech milionach pasażerów w Pendolino.

Jakub Dybalski

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (12)

dodaj komentarz
~Ewa
Czasy przejazdów są skracane, ale dlaczego odbywa się to kosztem pasażerów ?? Wycina się stacje węzłowe , na których pociągi zatrzymywały się i zabierały dużą ilość pasażerów z kilku sąsiadujących miast i miejscowości w różnych kierunkach od kilkudziesięciu lat. Oszczędności rzędu 2-3 minut na stacji węzłowej , a zaraz na sąsiedniej Czasy przejazdów są skracane, ale dlaczego odbywa się to kosztem pasażerów ?? Wycina się stacje węzłowe , na których pociągi zatrzymywały się i zabierały dużą ilość pasażerów z kilku sąsiadujących miast i miejscowości w różnych kierunkach od kilkudziesięciu lat. Oszczędności rzędu 2-3 minut na stacji węzłowej , a zaraz na sąsiedniej stacji postój techniczny 10 minut wliczony w czas przejazdu. To jest niezła logika .
Te kilka minut jakie są potrzebne na zatrzymanie i zabranie sporej ilości pasażerów ze stacji, pociąg pośpieszny jest w stanie nadrobić w ciągu 30 minut przejazdu ( a nawet szybciej). Mimo protestów urzędów miast i mieszkańców takiej stacji węzłowej pozbawia się ludzi możliwości dojazdu do pracy, młodzieży do szkół. Jak widać przewoźnik ma jeden cel, skrócić czas przejazdu, nawet jak by miał przewozić tylko powietrze !! Nie liczą się całoroczni stali klienci, którzy przynoszą stałe zyski przewoźnikowi tylko ślepo wyliczany czas przejazdu poprzez
wycinanie stacji węzłowych. Gdzie statystyki ?.
A tak pięknie się mówi zwiększeniu możliwości dostępu do środków transportu publicznego przewoźnika PKP Intercity !!
~BrK73
Gdyby przejazd był tańszy i częściej kursowaly te pociągi to bym się zastanowił. A tak w rodzinne strony podróż pociągiem zajmuje mi 11godz a samochodem 5. Do tego we dwójkę z żoną to wychodzi to samo a o niebo większy komfort niż TLK w którym często na korytarzu trzeba stać. No i TLK tani jest tylko w nazwie
~Jolka
Dobrze byłoby gyby podczas podróży i ktoś z obsługi zajrzał jak wygladają toalety i czy jest papier toaletowy.Dzisiaj w ICC Czartoryski z Gdyni do Lublina kilkakrotnie zgłaszane było do obsługujacych bileterów ,że drzwi automatyczne w przedziale bezprzedziałowym non stop sa samoodmykające i .............nikt nie zareagował.Najwazniejsze,Dobrze byłoby gyby podczas podróży i ktoś z obsługi zajrzał jak wygladają toalety i czy jest papier toaletowy.Dzisiaj w ICC Czartoryski z Gdyni do Lublina kilkakrotnie zgłaszane było do obsługujacych bileterów ,że drzwi automatyczne w przedziale bezprzedziałowym non stop sa samoodmykające i .............nikt nie zareagował.Najwazniejsze,że za bilet zapłacili to niech siedzą i nie marudzą.Brakuję jeszcze PKP Intercity dużoooooo,aby popadali w samozachwyt.
~wandka
Bardzo często podróżuję tlk, już od czterech lat i wcale nie narzekam, choć jestem leciwa i mogłabym zdziwiać, to niep chce mi się, bo nie ma o co
~bartek
Cena za przejazd wysoka, obsługa i standard kiepska. Ci, których stać wybiorą samolot, reszta autokary natomiast kolej wybierze cała rzesza pracowników spółek kolejowych bo mają zniżki ok 80%.
~mm
zmień płytę, bo tego już nikt nie kupuje, zresztą po twoim wpisie widać, że dawno pociągiem nie jechałeś...
~jj odpowiada ~mm
zgadzam się ,przejedz sie pociągiem ,a nie powarzaj starych wiadomości .Przejedz się polskim busem i porównaj komfort jazdy
~jak_nie-jak_tak
pociągokilometr... czego to ludzie nie wymyślą...

a może też schabokilogram, wódkolitr i chlebopajd :)
~inajder
A jak inaczej to zmierzysz? Mozna uzyc takze wartosci pasazerokilometrow, no ale to tez jest pewnie nowe slowko dla wiekszosci laikow
~kzyn
Albo elektronowolt. Skoro nie znasz jakiejś bardziej specjalistycznej jednostki z danej dziedziny, to naprawdę nie musisz się chwalić swoją ignorancją.

Powiązane: Transport towarów

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki