Grupa LPP uruchomiła pierwsze salony stacjonarne marki Sinsay we Włoszech i w Grecji - podała spółka w komunikacie prasowym.


Jak podano, otwarte na przełomie 2022/2023 r. sklepy znajdują się we włoskim Marcon i greckim Heraklionie.
W pierwszym kwartale LPP planuje otwarcie pierwszego sklepu stacjonarnego marki w Mediolanie, a w kolejnych miesiącach także w greckich Salonikach czy Atenach.
"Stabilna pozycja rynkowa naszej firmy jest zasługą wszystkich pięciu brandów LPP i dzięki osiąganym przez nie wynikom możemy szukać kolejnych okazji do rozwoju. Obecnie realizowana strategia ekspansji zagranicznej opiera się na dwóch mocnych filarach – flagowej marce Reserved oraz Sinsay, które wykazują największy potencjał wzrostu w ujęciu omnichannelowym. Duże zainteresowanie ofertą online we Włoszech przekonało nas do uruchomienia sprzedaży stacjonarnej Sinsay w tym kraju. Debiut w tym miejscu jest nieprzypadkowy. Rynek włoski traktujemy jako przyszłościowy również dla innych brandów. Takim obszarem jest też Grecja. Jesteśmy przekonani, że dostępność oferty zarówno w kanale e-commerce, jak i w sprzedaży tradycyjnej przyczyni się do wzmocnienia naszej pozycji na Bałkanach, które już od kilku lat pozostają dla nas jednym z najważniejszych regionów" – powiedział, cytowany w komunikacie, Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
"Jak pokazują nasze kilkumiesięczne już doświadczenia ze sprzedaży internetowej asortymentu Sinsay na rynku włoskim i greckim, oferta mocno wpasowała się w upodobania odbiorców z Europy Południowej. Stąd decyzja o uruchomieniu pierwszych salonów stacjonarnych we Włoszech, a teraz także w Grecji. Ewolucja marki zarówno poprzez rozbudowę sieci sprzedaży, jak i dopasowanie asortymentu do aktualnych oczekiwań, jest wynikiem rozwoju i dojrzewania brandu wraz z jego klientami" – dodał Lutkiewicz.
Sinsay zadebiutował na rynku w 2013 r., otwierając pierwsze salony w Polsce. W tym samym roku rozpoczęto ekspansję zagraniczną, uruchamiając sklepy stacjonarne w Czechach i na Litwie. Marka jest teraz obecna na 19 rynkach offline i 17 online.
Jak podano, w ujęciu omnichannelowym marka Sinsay odnotowuje obecnie największą dynamikę wzrostu – na poziomie 70 proc. rdr, a jej sprzedaż w trzecim kwartale ub. r. przekroczyła 1,7 mld zł. (PAP Biznes)
pel/ ana/