Francuski gigant kosmetyczny L’Oréal nie zwalnia tempa w rozbudowie swojego imperium marek premium. Tym razem na celowniku koncernu znalazła się marka znana z innowacyjnych produktów do pielęgnacji skóry.


Jak donosi „Financial Times” L’Oréal jest blisko zawarcia umowy wartej około 1 miliarda euro na zakup brytyjskiej marki do pielęgnacji skóry Medik8. To kolejny krok francuskiego koncernu kosmetycznego w kierunku wzmocnienia swojej oferty w segmencie marek premium.
Umowa dotycząca Medik8, należącej obecnie do funduszu private equity, jest bliska finalizacji i – jak twierdzą osoby zaznajomione ze sprawą – jej ogłoszenia można się spodziewać w ciągu kilku najbliższych dni. Zastrzegają jednak, że harmonogram może się jeszcze przesunąć.
L’Oréal konsekwentnie wzmacnia portfolio marek premium
Medik8, założona w 2009 roku przez brytyjskiego naukowca Elliota Isaacsa, oferuje dermokosmetyki do pielęgnacji skóry. W 2021 roku marka została przejęta przez londyński fundusz private equity Inflexion, który od tego czasu wspierał jej ekspansję na rynek amerykański.
Zakup Medik8 byłby kolejnym przejęciem w sektorze pielęgnacji skóry dokonanym przez L’Oréal pod kierownictwem prezesa Nicolasa Hieronimusa. W 2023 roku L’Oréal kupił producenta luksusowych mydeł Aesop za 2,5 miliarda dolarów – była to największa transakcja w historii firmy – a w grudniu nabył również koreańską markę kosmetyczną Dr.G.
L’Oréal rozszerza wpływy w segmencie dermokosmetyków
Największa firma kosmetyczna na świecie, obecnie wyceniana na 205 miliardów euro, zakupiła również w zeszłym roku 10-procentowy udział w firmie Galderma specjalizującej się w zabiegach z zakresu medycyny estetycznej oraz przejęła licencję na kosmetyki dla marki Miu Miu, należącej do domu mody Prada.
Na początku 2025 roku Hieronimus powiedział w rozmowie z „Financial Times”, że L’Oréal „zarzuca sieci w wielu kierunkach, by poszerzyć nasze pole działania” i że „te inwestycje oraz wejścia na nowe rynki to część budowania przyszłości L’Oréal”.
Przejęcie Medik8 poszerzyłoby ofertę L’Oréal w szybko rosnącym segmencie dermokosmetyków – produktów stworzonych specjalnie z myślą o przywracaniu zdrowia skórze.
Kolejne przejęcia na horyzoncie. Branża kosmetyczna pod presją zmian
L’Oréal jest już właścicielem topowych marek takich jak La Roche-Posay, SkinCeuticals i CeraVe. Dział dermokosmetyków był drugą najszybciej rosnącą jednostką firmy w pierwszym kwartale bieżącego roku.
Doradcy działający w branży kosmetycznej przewidują kolejne przejęcia. Wiele marek poszukuje inwestorów, a różnice cenowe między kupującymi i sprzedającymi się zmniejszają, ponieważ tempo wzrostu w branży wyhamowuje po pandemicznym boomie.
W zeszłym miesiącu amerykańska marka kosmetyczna E.l.f. ogłosiła umowę o wartości ok. 1 miliarda dolarów na zakup marki Rhode należącej do modelki Hailey Bieber, a luksusowy koncern Kering przejął w 2023 roku dom perfumeryjny Creed za 3,5 miliarda euro.
L’Oréal rozpoczął rok lepiej niż oczekiwano, pomimo groźby nałożenia ceł przez USA – sprzedaż porównywalna wzrosła w pierwszym kwartale o 3,5 proc. Rynek kosmetyczny w Chinach również odbił mocniej, niż przewidywano po trudnym roku 2024.
L’Oréal nie ukrywa, że chce być liderem nie tylko pod względem wielkości, ale i innowacyjności. Przejęcie Medik8 może wzmocnić jego pozycję w dynamicznie rozwijającym się segmencie, który łączy naukę z pielęgnacją. Jedno jest pewne: w walce o przyszłość światowego rynku kosmetycznego, Francuzi grają o wysoką stawkę – i robią to z rozmachem.
J.S.