W piątek informowaliśmy o możliwym połączeniu sił Polskiego Busa z niemieckim przewoźnikiem. To już oficjalne. 18 grudnia 2017 roku polska firma weszła w szeregi FlixBusa. Kierownictwo zapewnia, że ta kooperacja zapewni polskim pasażerom nowe połączenia międzynarodowe i krajowe. Ponadto do połowy przyszłego roku czerwone autokary z bocianem zostaną przemalowane na markowy kolor FlixBusa - zieleń.


W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa z udziałem dyrektorów zarządzających obu firm. - „Mamy dziś przyjemność ogłosić, że rozszerzamy naszą współpracę z firmą FlixBus. Jesteśmy przekonani, że rozpoczniemy nową erę na polskim rynku przejazdów autobusowych - mówił dyrektor Polskiego Busa Piotr Bezulski.
Połączenia będą wykonywane nie tylko na terenie kraju (m.in. Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław), ale także poza jego granicami, np. do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację. Jak zapowiedział Bezulski, liczba połączeń Polski z Europą zostanie powiększona.
- Rozszerzenie tej współpracy to kolejny krok, który umożliwi polskim pasażerom dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa. Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki i tym samym stworzymy najatrakcyjniejszą ofertę na rynku dla polskich pasażerów - powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce.
Oprócz koloru, Polski Bus przejmie także wprowadzone w FlixBusie standardy, dzięki czemu pasażerowie w każdym autokarze będą mogli korzystać z darmowego Wi-Fi. Zmieni się także komfort podróży - przewoźnik zapewnia, że każdy pojazd będzie klimatyzowany, wyposażony w gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, zwiększy się także ilość miejsca na nogi, co niejednokrotnie stanowiło problem.
Póki co bilety dostępne są na stronie PolskiBus.com, niedługo będzie można je kupić na stronie FlixBus.pl czy mobilnej aplikacji przewoźnika, a także w ponad 30 tys. biurach sprzedaży w całej Europie.
FlixBus istnieje na polskim rynku od 2016 roku, kiedy wprowadził pierwsze krajowe i międzynarodowe przewozy. W ciągu czterech lat nawiązał współpracę z 250 partnerami autobusowymi w całej Europie. Firma oferuje ponad 200 tys. połączeń międzymiastowych dziennie do 1400 miejsc w 26 krajach. Wraz z lokalnymi firmami transportu autobusowego przewozi ponad 40 mln pasażerów rocznie.
Polski Bus działa od 2011 roku, od 6 lat oferując polskim pasażerom swoje usługi i do tej pory przewiózł około 20 mln osób.
DU