Koniec Polskiego Busa. Zastąpi go niemiecki FlixBus

W piątek informowaliśmy o możliwym połączeniu sił Polskiego Busa z niemieckim przewoźnikiem. To już oficjalne. 18 grudnia 2017 roku polska firma weszła w szeregi FlixBusa. Kierownictwo zapewnia, że ta kooperacja zapewni polskim pasażerom nowe połączenia międzynarodowe i krajowe. Ponadto do połowy przyszłego roku czerwone autokary z bocianem zostaną przemalowane na markowy kolor FlixBusa - zieleń.

(FlixBus)

W poniedziałek odbyła się konferencja prasowa z udziałem dyrektorów zarządzających obu firm. - „Mamy dziś przyjemność ogłosić, że rozszerzamy naszą współpracę z firmą FlixBus. Jesteśmy przekonani, że rozpoczniemy nową erę na polskim rynku przejazdów autobusowych - mówił dyrektor Polskiego Busa Piotr Bezulski.

Połączenia będą wykonywane nie tylko na terenie kraju (m.in. Warszawa, Kraków, Katowice, Wrocław), ale także poza jego granicami, np. do Niemiec, Austrii, Czech, na Węgry i Słowację. Jak zapowiedział Bezulski, liczba połączeń Polski z Europą zostanie powiększona.

- Rozszerzenie tej współpracy to kolejny krok, który umożliwi polskim pasażerom dostęp do całej europejskiej siatki połączeń FlixBusa. Z początkiem 2018 roku w pełni zintegrujemy obie siatki i tym samym stworzymy najatrakcyjniejszą ofertę na rynku dla polskich pasażerów - powiedział Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus w Polsce.

Oprócz koloru, Polski Bus przejmie także wprowadzone w FlixBusie standardy, dzięki czemu pasażerowie w każdym autokarze będą mogli korzystać z darmowego Wi-Fi. Zmieni się także komfort podróży - przewoźnik zapewnia, że każdy pojazd będzie klimatyzowany, wyposażony w gniazdka elektryczne przy każdym fotelu, zwiększy się także ilość miejsca na nogi, co niejednokrotnie stanowiło problem.

Póki co bilety dostępne są na stronie PolskiBus.com, niedługo będzie można je kupić na stronie FlixBus.pl czy mobilnej aplikacji przewoźnika, a także w ponad 30 tys. biurach sprzedaży w całej Europie.

FlixBus istnieje na polskim rynku od 2016 roku, kiedy wprowadził pierwsze krajowe i międzynarodowe przewozy. W ciągu czterech lat nawiązał współpracę z 250 partnerami autobusowymi w całej Europie. Firma oferuje ponad 200 tys. połączeń międzymiastowych dziennie do 1400 miejsc w 26 krajach. Wraz z lokalnymi firmami transportu autobusowego przewozi ponad 40 mln pasażerów rocznie.

Polski Bus działa od 2011 roku, od 6 lat oferując polskim pasażerom swoje usługi i do tej pory przewiózł około 20 mln osób.

DU

Źródło:

Newsletter Bankier.pl

Dodałeś komentarz Twój komentarz został zapisany i pojawi się na stronie za kilka minut.

Nowy komentarz

Anuluj
10 23 rttyuiop

już się tak na tych niemców nie spinajcie....., to przeca Polacy oddali za kilka srebrników, z resztą każdy z was za odpowiednią kasę zdradził by ojczyznę, chociaż najpewniej wtedy nie nazywał by tego zdradą tylko dobrym interesem

! Odpowiedz
12 55 jery80

To polaczenie smierdzi... Polski bus mial lepsza nowoczesniejsza flite autobusow, jakoscia i niezawodnoscia polaczen nie ustepowal Flixbusowi. Zupelnie tego ruchu nie rozumiem. Gdybym tylko mogl bojkotowalbym te linie...boje sie jednak ze stana sie takim monopolista na naszym rynku, narzuca jeszcze tansze ceny biletow przez rok/dwa ze wykosza cala reszte konkurencji. Potem dopiero wprowadza ceny niemieckie. Urzad ochrony konsumentow powinien sie przyjrzec tej transakcji. To samo bylo z megabusem easyjet busem i nationalexpress w UK. Jedno gwarantuje rodakom za gora 4 lata bedziecie placic te same ceny np 10 tylko euro za przejazd ktory kosztowal teraz 10PLN. Mam nadzieje ze im sie to nie uda, zupelny strzal w kolano bedzie likwidacja bialo/czerwonych barw (na fali rosnacego narodowego patriotyzmu) mam nadzieje, ze PL w koncu zmadrzeli.

Pokaż cały komentarz ! Odpowiedz
5 11 rippe

Tak jest, pełen bojkot / możemy w końcu w Radomiu produkować elektryczne rowery i jeździć po Europie! A zresztą po co po Europie - czy nasza Polska nie jest piękna?
Miałem ostatnio okazję jechać szczytem osiągnięcia PKP do Gdańska.
Jest jednak pewna różnica między pendolino a niemieckim intercity i to nie tylko w cenie.

! Odpowiedz
1 1 larryx

Monopol istnieje na rynku tylko wtedy, kiedy kieruje nim złodziejski rząd. Jak Flixbus podniesie ceny, to przecież znajdzie się firma, która wejdzie na rynek zaoferuje usługę taniej (po wcześniejszej cenie).

! Odpowiedz
21 61 trollmaster

bojkotować hitlerków.

! Odpowiedz

Kalendarium przedsiębiorcy

Brak wydarzeń

Kalkulator płacowy

Oblicz wysokość pensji netto, należne składki oraz podatek.