REKLAMA
PROMOCJA CITI I BANKIER.PL

Klimczak wywołał burzę w internecie. „Dopnijcie do cholery połączenia dla wsi i miasteczek”

2025-06-11 11:40
publikacja
2025-06-11 11:40

Będą prowadzone prace nad uruchomieniem przez PKP Intercity pociągów do Austrii i Włoch w sezonie narciarskim - zapowiedział w środę minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Wypowiedź ministra infrastruktury wywołała spore kontrowersje na portalu X. „A może spróbowałby Pan Minister utworzyć jakieś połączenie w rejony Polski gdzie jest wykluczenie transportowe”? - zapytała jedna z posłanek.

Klimczak wywołał burzę w internecie. „Dopnijcie do cholery połączenia dla wsi i miasteczek”
Klimczak wywołał burzę w internecie. „Dopnijcie do cholery połączenia dla wsi i miasteczek”
fot. Dominika Zarzycka / / FORUM

„Już dzisiaj myślimy o zimie i o wyjazdach na narty. Moim celem jest stworzenie pociągu do Włoch i do Austrii. (...) Będę próbował utworzyć tego typu połączenie, bo wiem, że jest bardzo duże zainteresowanie. (...) Mam nadzieję, że mi się uda to dopiąć, chociaż - tak jak rozmawiam z kolejarzami - jest to bardzo trudne” - powiedział Klimczak w środę na antenie radia Zet.

Minister poinformował też, że kolejowe połączenie do Chorwacji cieszy się dużym zainteresowaniem i na pierwszych kilka wyjazdów wykupione zostały już bilety na kuszetki.

Pierwszy skład do Chorwacji wyruszy ze stolicy w piątek, 27 czerwca. Ceny na miejsca siedzące zaczynają się od 193 zł a w kuszetce od 301 zł.

Słowa ministra wywołały duże poruszenie w internecie. „Schlebianie potrzebom ludzi zamożnych”

Wypowiedź ministra infrastruktury wywołała spore kontrowersje na portalu X. Wśród wielu niepochlebnych ocen decyzji Klimczaka można przeczytać między innymi wpis autorstwa Pauliny Matysiak, która zarzuciła brak skupienia się na ważniejszych rzeczach.

Krytycznie wypowiedź ministra skomentowała także Anna Maria Żukowska z Nowej Lewicy. Polityk zarzuciła mu: „schlebianie potrzebom ludzi stosunkowo zamożnych”.

Również były polityk Robert Winnicki nie zostawił suchej nitki na postępowaniu Klimczaka. Eksposeł stwierdził, iż „jak kogoś stać na Dolomity to jak do tej potrafił sam bez problemu dotrzeć”.

Dziennikarz Wojciech Wybranowski zakpił z zapowiedzi ministra infrastruktury pisząc, że lepiej byłoby pomyśleć o: „przywróceniu zawieszonych od lat połączeń kolejowych w zachodniej Wielkopolsce. Tak by mieszkańcy krainy 100 jezior mogli dotrzeć koleją do najbliższego, dużego miasta - Poznania”.

Również Marcelina Zawisza z Partii Razem ostro dała do zrozumienia, że działania Klimczaka faworyzują ludzi majętnych, powołując się wprost na Wilanów.

PKP Intercity rozwija ofertę międzynarodową

Pociąg IC Adriatic Express będzie kursował z Warszawy do Rijeki cztery razy w tygodniu – we wtorki, czwartki, piątki i niedziele, a z Rijeki do Warszawy w poniedziałki, środy, piątki i niedziele. Jego trasa wyniesie około 1240 kilometrów, co czyni ją jedną z najdłuższych tras kolejowych dostępnych w Europie. Podróż potrwa około 19 godzin.

PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację między dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Pociągi PKP Intercity przewiozły w ub.r. 78,5 mln pasażerów, czyli o 15 proc. więcej niż rok wcześniej i 33 proc. więcej niż w roku 2022.

Firma oferuje podróże czterema kategoriami pociągów. Twoje Linie Kolejowe (TLK) i InterCity (IC) to połączenia ekonomiczne, zaś Express InterCity (EIC) i obsługiwane pojazdami Pendolino Express InterCity Premium (EIP) - połączenia ekspresowe.

Szacunki przewoźnika zakładają, że w tym roku zwiększy liczbę przewiezionych pasażerów do 88 mln, a w 2030 roku - do 110 mln.

J.S. - Bankier.pl, PAP

Źródło:Bankier24
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (14)

dodaj komentarz
prawda_
Nie jest to schlebianie zamoznym, jesli jest to kosztowo/biznesowo uzasadnione dlaczego nie robic takiego polaczenia w Alpy. Polaczenia kolejowe sa oplacalne dla duzego volumenu pasazerow, laczenie infrastruktury z wsiami mija sie z logika ktora proponuje pokretna lewica.
rofedox
Wykluczenie komunikacyjne to będzie dopiero jak zaczną na zielony ład bardziej cisnąć. Te ameby z partii Razem mogłyby się nad tym zastanowić.
grzegorzkubik
Pendolino wycofane z Jeleniej Góry i Wałbrzycha a ludzie tam głosowali na Rafała. Jelenia Góra to miasto turystyczne a Wałbrzych potrzebuje rozwoju. Pod rządami KO nie ma na to szans.
grzegorzkubik
Gubin województwo lubuskie. Powrót PKP po 22 latach. Na wschodzie wiele planów połączeń zlikwidowano. W Gubenie czyli w Niemczech pociągi jeżdżąco Magdeburga od 4 rano do 24:00. Miasto ok 30 tys., ludzi. Projekt PIS-u to była wielka sieć połączeń kolejowych, drogowych łączących z lotniskiem CPK. Rząd Tuska to zwijanie Polski. Brawo Gubin województwo lubuskie. Powrót PKP po 22 latach. Na wschodzie wiele planów połączeń zlikwidowano. W Gubenie czyli w Niemczech pociągi jeżdżąco Magdeburga od 4 rano do 24:00. Miasto ok 30 tys., ludzi. Projekt PIS-u to była wielka sieć połączeń kolejowych, drogowych łączących z lotniskiem CPK. Rząd Tuska to zwijanie Polski. Brawo pani Paulino Matysiak. Trzeba projektem CPK lać Tuska po buzi. Ten rząd musi upaść i po wyborach prawa strona i Partia Razem to wybudują bo widać tu zgodę.
lebski_gosc
Oczywista bezradność,brak umiejętności zarządzania wynika z takich pomysłów.
sterl
A czemu nie Warna i Burgas latem ?
szprotkafinansjery
A co ma pociąg IC do wykluczenia jakichś małych wiosek na Podlasiu? Tory im tam mają zbudować i Pendolino puścić? :D Lewicę to już do cna popieściło...
gronostaj
Tymbardziej, że tam na lewicę nawet nikt nie głosuje.

Komunikacja autobusowa to odpowiedzialność samorządu. Czy komunikację miejską w Krakowie też omawiaja w sejmie? Nie, bo to zbyt lokalna rzecz.
derper
Popieram. To jest kwestia przewozów regionalnych, i niech PKP się za nie weźmie, tylko bez (coraz większej) szkody dla połączeń międzymiastowych.
Już teraz np. pociąg Poznań-Kraków jedzie 5h a nawet 5:30h, bo się zatrzymuje na 17 (!) stacjach pomiędzy, m. in. Żmigrodzie (6 tys. mieszkańców) czy w Krzeszowicach (9 tys. mieszkańców).
Popieram. To jest kwestia przewozów regionalnych, i niech PKP się za nie weźmie, tylko bez (coraz większej) szkody dla połączeń międzymiastowych.
Już teraz np. pociąg Poznań-Kraków jedzie 5h a nawet 5:30h, bo się zatrzymuje na 17 (!) stacjach pomiędzy, m. in. Żmigrodzie (6 tys. mieszkańców) czy w Krzeszowicach (9 tys. mieszkańców). Takich stacji w miasteczkach do ok. 30 tys. mieszkańców jest z 10 i to odpowiada chyba 1/3 czasu podróży, a w(y)siadają tam pojedyncze osoby, gdy pozostałych 300+ pasażerów czeka.
nolimit2022
Z Twojej wypowiedzi wyłania się obraz dużej ignorancji.
Już sam program CPK, pokazywał i pokazuje, że jednak za rozbudowę linii kolejowych odpowiada minister lub pełnomocnik rządku.
Żadne województwo nie wybuduje, nie zmodernizuje linii kolejowych bez dodatkowych funduszy, te fundusze obojętnie czy z programów typu KPO, czy
Z Twojej wypowiedzi wyłania się obraz dużej ignorancji.
Już sam program CPK, pokazywał i pokazuje, że jednak za rozbudowę linii kolejowych odpowiada minister lub pełnomocnik rządku.
Żadne województwo nie wybuduje, nie zmodernizuje linii kolejowych bez dodatkowych funduszy, te fundusze obojętnie czy z programów typu KPO, czy innych są ogłaszane i pilotowane przez rząd.

Samorząd realizuje połączenia o ile ma po czym je realizować i za co. Z tym za co to jest taki niuans, że województwo musi je finansować z dochodów własnych. Brzmi super do czasu kiedy nie popatrzy się na dochody poszczególnych województw i te mają najmniejsze dochody warmińsko-mazurskie, lubelskie, podlaskie, podkarpackie, świętokrzyskie. Nie dość że muszą otrzymać subwencje wyrównawczą to napewno ne myślą o uruchamianiu deficytowych połączeń. A połączenia kolejowe są deficytowe tak jak każdy transport publiczny nawet w Warszawie dochody z biletów to raptem 35% kosztów.

Reasumując, bo nie wiem czy rozumiesz w czym rzecz. To ministerstwo powinno stworzyć programy dopłat, przejmując ciężar deficytowych połączeń komunikacji regionalnej. Zamiast bawić się w komercyjne pociągi dla wybranych.

Powiązane: Podróże

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki