Część klientów fintechu Twisto otrzymała w ostatnich dniach wiadomość o pojawieniu się na ich temat nowych danych w Biurze Informacji Kredytowej. Firma skontaktowała się z użytkownikami, informując o incydencie naruszenia danych osobowych, który poskutkował wpisem do bazy.


Na skrzynki mailowe niektórych klientów Twisto, firmy oferującej płatności odroczone, trafiły w środę wiadomości od tej instytucji. W informacji wskazano, że 2 czerwca w Twisto doszło do naruszenia ochrony danych osobowych. „Nieumyślnie przesłaliśmy informacje o Twojej umowie Twisto do Biura Informacji Kredytowej” – czytamy w komunikacie.
W dniu 02.06.2023 r. jeden ze współpracowników Twisto zauważył błąd polegający na przesłaniu do BIK informacji o klientach, które nie powinny zostać przesłane. W następstwie tego zdarzenia, współpracownik skontaktował się ze Spółką z prośbą o wyjaśnienie zdarzenia i w celu przeprowadzenia dalszych ustaleń. Po potwierdzeniu powyższego zdarzenia Spółka skontaktowała się z BIK, w celu pozyskania informacji o tym, w jaki sposób Spółka może cofnąć swoje działanie. Po oficjalnie przesłanej prośbie Spółka otrzymała potwierdzenie, że niewłaściwie wprowadzone dane zostaną trwale usunięte z BIK w ciągu 2-3 dni roboczych” – wskazano w wiadomości.
Biuro Informacji Kredytowej gromadzi dane o historii i terminowości spłat różnego typu zobowiązań kredytowych. Raporty BIK wykorzystują w ocenie ryzyka banki i instytucje pożyczkowe. Przypomnijmy, że od 18 maja te ostatnie mają obowiązek dzielić się informacjami o udzielonych pożyczkach z biurem.
ReklamaBIK: Już usunęliśmy wpisy
Biuro Informacji Kredytowej w komentarzu przekazanym Bankier.pl wskazuje, że błędne dane nie są już odnotowane w bazie. „Firma Twisto przekazała do bazy BIK dane na podstawie umowy o współpracy z BIK. Następnie firma Twisto zgłosiła się do BIK o wycofanie tych danych, a BIK natychmiast usunął je ze swojej bazy. Po wycofaniu danych stan kont klientów wrócił do stanu sprzed zdarzenia” – informuje biuro.