

Problemy klientów Banku Nowego po migracji systemów informatycznych. Jak donoszą nam czytelnicy na adres [email protected], od początku lipca występują problemy z internetową obsługą finansów osobistych. To pokłosie zmiany systemu z PBSbank24 na nowyBank24.
Na początku lipca Bank Nowy dokonał zmiany systemów bankowości internetowej. Dotychczasowy system PBSbank24 został zastąpiony przez nowyBank24. Migracja miała zakończyć się 4 lipca, ale jak się okazuje, niektórzy klienci zgłaszają problemy. Piszą do redakcji Bankier.pl:
„Po migracji danych związanych z łączeniem systemów bankowych, trwającej od 01-04.07, w nowym systemie nie zostały zmigrowane żadne z posiadanych rachunków depozytowych. System nie udostępnia historii, infolinia nie pracuje”.
Zobacz także
„Klienci są odcięci od środków na rachunkach bankowych od 01.07.2022. Od wczoraj wyzerowane zostały salda na niektórych rachunkach firmowych oraz osobistych. Wyzerowane zostały salda lokat u niektórych klientów. Infolinia przyjmuje jedynie zgłoszenia. Kolejki w banku, brak żadnych informacji”.
Na stronie banku pojawił się komunikat o następującej treści:
„Informujemy, że z uwagi na nadal trwające prace modernizacyjne serwisu bankNOWY24, funkcjonalność serwisu może być czasowo ograniczona. Aktualnie niedostępna jest możliwość skorzystania z: bazy odbiorców zaufanych, historii operacji oraz wyciągów z okresu sprzed 30.06.2022 r. Trwają prace nad udostepnieniem danych. O rezultatach będziemy informowali na bieżąco”.
Poprosiliśmy bank o komentarz w tej sprawie. Otrzymaliśmy taką odpowiedź:
"Potwierdzamy fakt, ze trwają prace związane z migracją danych między systemami bankowymi, w związku z powyższym mogą występować czasowe problemy z logowaniem do serwisu bankNOWY24. Zapewniamy, że wszyscy Klienci posiadają środki na swoich rachunkach. Mogą jednak występować chwilowe utrudniania w dostępnie do tych środków przez bankowość elektroniczną. Sukcesywnie podłączamy Klientów i ich produkty, aby zapewnić pełną funkcjonalność. Obsługa w placówkach przebiega prawidłowo.
Przeczytaj także
Na stronie Banku - na bieżąco publikowane są aktualne komunikaty o zaawansowaniu prowadzonych prac.
Przepraszamy za wszystkie utrudnienia towarzyszące wykonywanym pracom migracyjnym. Chcielibyśmy uspokoić wszystkich Klientów i zapewnić, że ich środki są absolutnie bezpieczne. Będziemy wdzięczni za uzbrojenie się w cierpliwość."
Bank Nowy to instytucja, która powstała przed dwoma laty po przymusowej restrukturyzacji Podkarpackiego Banku Spółdzielczego w Sanoku. Od ubiegłego roku pakiet większościowy banku należy do Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego działającego pod nazwą neoBank. W ostatnich tygodniach Bank Nowy zasłynął w mediach przede wszystkim ze względu na rekordowo wysokie oprocentowanie lokat bankowych. Więcej na ten temat tutaj.
