REKLAMA

Katastrofa samolotowa w Rosji. Reuters: Nikt nie przeżył

2025-07-24 09:21, akt.2025-07-24 10:17
publikacja
2025-07-24 09:21
aktualizacja
2025-07-24 10:17

Nikt nie przeżył katastrofy samolotu pasażerskiego An-24, który rozbił się w czwartek w obwodzie amurskim na Dalekim Wschodzie Rosji - poinformowała agencja Reutera, powołując się na rosyjskie media. Na pokładzie było około 50 osób. Wcześniej z maszyną utracono łączność, gdy podchodziła za drugim razem do lądowania.

Katastrofa samolotowa w Rosji. Reuters: Nikt nie przeżył
Katastrofa samolotowa w Rosji. Reuters: Nikt nie przeżył
fot. Yevgeny Yepanchintsev / /  Zuma Press / Forum

Rosyjskie media podały, że przyczyną katastrofy mógł być błąd załogi w warunkach ograniczonej widoczności. Służby ratunkowe przekazały, że na miejscu wypadku znaleziono płonące szczątki samolotu.

„15 km od Tyndy odnaleziono szczątki samolotu An-24. Maszyna jest zniszczona” - powiadomiły rosyjskie służby ratunkowe, cytowane przez agencję Interfax.

W mediach społecznościowych pojawiły się nagrania wykonane ze śmigłowców ratunkowych, na których widać płonący wrak samolotu. Maszyna rozbiła się na wzgórzu pokrytym gęstym lasem.

Ministerstwo ds. sytuacji nadzwyczajnych Rosji potwierdziło utratę łączności z samolotem An-24 i przekazało, że służby ratunkowe, w tym śmigłowiec Mi-8, zostały wysłane w okolicę, w której maszyna zaginęła. Szef administracji obwodu amurskiego Wasilij Orłow poinformował, że na pokładzie znajdowały się 43 osoby, w tym piątka dzieci i sześcioosobowa załoga.

Resort utworzył specjalną linię telefoniczną, pod którą można uzyskać dodatkowe informacje o katastrofie i ofiarach. Komitet Śledczy Federacji Rosyjskiej wszczął śledztwo w celu wyjaśnienia przyczyn wypadku.

Wcześniej lokalny portal News-Amur podał, że nie można nawiązać łączności z samolotem An-24 linii lotniczych Angara, który wykonywał lot na trasie Chabarowsk-Błagowieszczeńsk-Tynda. Rosyjskie media powiadomiły, że An-24 wystartował z lotniska w Chabarowsku w czwartek o godz. 7.36 czasu lokalnego (w środę o godz. 23.36 w Polsce).

Portal informował, że maszyna z 46 osobami na pokładzie znajdowała się w bliskiej odległości od miasta Tynda. (PAP)

awm/ szm/

Źródło:PAP
Tematy
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING
Załóż konto osobiste w apce Moje ING i zgarnij do 600 zł w promocjach od ING

Komentarze (10)

dodaj komentarz
159120br
Wracając do niedawnej katastrofy samolotu Air India, w którym to niby pilot wyłączył dopływ paliwa. Jednak jeden komputer realizował plan startu a drugi uważał, że samolot jest nadal na pasie startowym i to on wyłączył dopływa paliwa. Boeing chce zatuszować całą sprawę, bo to zupełnie pogrążyłoby firmę, mający kłopoty z kontrolą jakości.
kaczyslaw_
Niech ściągną do siebie polskiego speca od zamachów lotniczych, wręczą skrzynkę parówek i bardzo szybko dowiedzą się o przyczynie katastrofy.
darius19
pamietam A-24 za komuny. Jak tata leciał na delegacje to czasem mnie zabieral. Podobno byly zdolne ladowac na kartoflisku? U nas mozna to obejrzec w muzeum lotnictwa...
zenonn
Antonov An-24 to radziecki, wąskokadłubowy samolot pasażersko-transportowy z napędem turbośmigłowym, zaprojektowany w 1957 roku przez biuro konstrukcyjne Antonowa. Prototyp oblatano w 1959 roku, a seryjna produkcja rozpoczęła się w 1962 roku. Samolot miał zastąpić starsze maszyny z napędem tłokowym, jak Ił-14, i był przeznaczony Antonov An-24 to radziecki, wąskokadłubowy samolot pasażersko-transportowy z napędem turbośmigłowym, zaprojektowany w 1957 roku przez biuro konstrukcyjne Antonowa. Prototyp oblatano w 1959 roku, a seryjna produkcja rozpoczęła się w 1962 roku. Samolot miał zastąpić starsze maszyny z napędem tłokowym, jak Ił-14, i był przeznaczony do operacji na krótkich i średnich trasach, szczególnie na lotniskach o słabej infrastrukturze, w tym nieutwardzonych pasach startowych.
Pojemność: 44-52 pasażerów (w zależności od wersji).
Konstrukcja: Wysokopłat z trójkołowym podwoziem, przystosowany do trudnych warunków operacyjnych, z wysoką niezawodnością i minimalnymi wymaganiami serwisowymi.Wyprodukowano ponad 1000 egzemplarzy w zakładach w Kijowie (985 sztuk), Ułan Ude (180 sztuk) i Irkucku (197 sztuk w wersji transportowej). Produkcja w ZSRR zakończyła się w 1978 roku, ale w Chinach kontynuowana jest jako Xi’an Y-7 i jego pochodne (np. MA60).An-24 zyskał popularność dzięki swojej trwałości, zdolności do operowania w trudnych warunkach i wszechstronności, choć wiek floty i wypadki (np. katastrofy LOT-u w 1969 i 1988 roku) przyczyniły się do jego stopniowego wycofywania.
antyoni odpowiada zenonn
Wow! Z tak światłym opisem teraz mogę śmiało stwierdzić że moja nowo-zdobyta wiedza zmienia wszystko pod słońcem.
antyoni
To były czasy! I komu to przeszkadzało?
tomitomi odpowiada antyoni
za komuny w wojsku , 2 skoki bojowe , oddałem pod Rakowem ( Wrocław) ,,,
....sentyment :-)))
zenonn odpowiada antyoni
Można krytykować, ale ten "ruski złom" uchodził za udaną konstrukcję.
Teraz go nie mają czym naprawiać, to się roztrzaskał.

Powiązane: Rosja

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki