REKLAMA

Kapsch zawiadomi ABW w związku z nowelą ustawy o drogach

2017-12-21 17:00
publikacja
2017-12-21 17:00

Operator systemu viaToll ma wątpliwości co do trybu uchwalania zmian w ustawie o drogach publicznych. Dwa tygodnie temu Sejm zdecydował, że poborem opłat od listopada przyszłego roku zajmie się Główny Inspektorat Transportu Drogowego. Tym samym trwające od grudnia ubiegłego roku postępowanie przetargowe na obsługę systemu poboru opłat do 2027 roku czeka najprawdopodobniej unieważnienie.

Kapsch zawiadomi ABW w związku z nowelą ustawy o drogach
Kapsch zawiadomi ABW w związku z nowelą ustawy o drogach
/ YAY Foto

- Zamierzamy prosić służby, aby zajęły się i postępowaniem przetargowym, i ustawą, która została przeforsowana w Sejmie z naruszeniem procedur - deklaruje w Pulsie Dnia Krzysztof Gorzkowski z Kapsch Telematic Services.
Jego zdaniem nowelizacja ustawy została przeprowadzona bardzo szybko, bez konsultacji publicznych czy międzyresortowych. - Część posłów i senatorów rządzącej partii, PiS, mówi wprost, że nie kompletnie nie rozumie tej decyzji i że wygląda to jak "prywatny skok na kasę" - mówi Gorzkowski.

Zapowiada też, że Kapsch będzie domagał się odszkodowań, jeśli przetarg na dalszą obsługę systemu viaToll zostanie unieważniony. - Te dziewięć konsorcjów, które wydały pieniądze na to postępowanie przetargowe, sądzę, że będą występowały z roszczeniami odszkodowawczymi - mówi Gorzkowski. - Nie chcę mówić o kwotach. Nie są to setki milionów złotych, ale sumy nieco niższe - dodaje.
Krzysztofa Gorzkowskiego pytamy też o:
- dalsze rynkowe losy Kapscha po odcięciu od obsługi systemu poboru opłat
- to jak wyglądać może pobór opłat po 2 listopada 2018 roku.

Źródło:
Tematy
Orange Nieruchomości
Orange Nieruchomości
Advertisement

Komentarze (4)

dodaj komentarz
rekin1986
Trzeba było budować drogi na zasadach partnerstwa publiczno- prywatnego

Niestety Prawo zamówień publicznych było do bani aż do roku 2004 do tego czasu autostrady budował głownie Kulczyk więc po skończeniu inwestycji rządził się sam

Żeby budować drogi międzynarodowe to trzeba mieć z głową napisane ustawy a jest
Trzeba było budować drogi na zasadach partnerstwa publiczno- prywatnego

Niestety Prawo zamówień publicznych było do bani aż do roku 2004 do tego czasu autostrady budował głownie Kulczyk więc po skończeniu inwestycji rządził się sam

Żeby budować drogi międzynarodowe to trzeba mieć z głową napisane ustawy a jest ich nie mało bo aż 6

ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym do wyceny wartości gruntów
ustawa prawo budowlane czyli wymogi techniczne dla danych budowli
ustawa prawo o ruchu drogowym gdzie są przepisy o klasach dróg , prędkości na nich jakie powinny obowiązywać jaką mają mieć szerokość oraz ile pasów w każdą stronę oraz jakie skrzyżowania
ustawa o ochronie środowiska kiedy na danym obszarze nie powinno się budować określonych obiektów które mogą żle wpływać na środowisko
Ustawa o ustroju rolnym kiedy można wyłączyć dany grunt z użytkowania rolnego i przeznaczyć pod inwestycje budowlano- inwestycyjne i ostatnia
Ustawa o zamówieniach publicznych czyli od projektu do oddania do użytku czyli projekt potem budowa i na końcu odbiory oraz zasada RZETELNEJ WYCENY czyli , że jak inwestycja ma kosztować 1 mld zł to jak wpływa oferta za 600 mln czyli 40 procent poniżej budżetu to pytanie jest jak to będzie budowane by potem dwa razy dłużej nie trwała poprawka

Ale niestety u nas przepisy nie nadążają za cywilizacją bo większość jest jak w lesie
janciowodnik
Właściciele samochodów w Polsce są słusznie podejrzewani o posiadanie kasy; no bo jeśli stać ich na zakup auta... a jeszcze we łbach im się pomieszało i chcą nimi jeździć, to znaczy, że mają kasę - więc biurwa i darmozjad myśli, że powinni się z nim podzielić.
Szczytem szczytów rządowego chamstwa względem obywateli - jest utajnienie
Właściciele samochodów w Polsce są słusznie podejrzewani o posiadanie kasy; no bo jeśli stać ich na zakup auta... a jeszcze we łbach im się pomieszało i chcą nimi jeździć, to znaczy, że mają kasę - więc biurwa i darmozjad myśli, że powinni się z nim podzielić.
Szczytem szczytów rządowego chamstwa względem obywateli - jest utajnienie przed opinią publiczną umów na zarządzanie przez prywatne konsorcja poszczególnymi odcinkami autostrad.
W efekcie jeden przejazd ze Świecka do Warszawy to 40euro, czyli tyle ile roczna winieta Szwajcarów. Najdroższe autostrady w Europie. Wygląda to tak jakby główni gracze podzieli się torcikiem i doją posiadaczy aut na maksa. A media wmówiły, rodakom, że tak mam być.
Dziennikarze też rżną głupa i udają, że nic nie widzą...
jkl777
Masz 500+ wiec moeda w kubel, bo ci sadem przywala.
jarekzbyszek
W PIS to normalne. Liczy się tylko rodzina.

Powiązane: Budowa dróg i autostrad

Polecane

Najnowsze

Popularne

Ważne linki