Były wicepremier Janusz Piechociński podbija Twittera, publikując szerzej nieznane statystyki. We wtorek był gościem Pawła Sołtysa w studiu Bankier TV.


"Polska jest czwartym na świecie producentem marchwi". "Zenon Martyniuk twarzą napoju Zenek Energy Drink". "Statystyczny Polak zjadł w 2016 230 g gęsiny". "Zbankrutowała niemiecka sieć wegańskich supermarketów". Janusz Piechociński zaskakuje użytkowników Twittera spektrum i częstotliwością publikacji tzw. "mało znanych faktów". Tym prześmiewczym terminem (zapisywanym skrótowo #mzf) określa się mało przydatne, techniczne, a czasami wręcz nieprawdziwe informacje lub ciekawostki, które poprzez swoją absurdalność nabierają komicznego charakteru.
Były wicepremier - jeśli wierzyć jego zapewnieniom - mimowolnie stał się obiektem zainteresowania w mediach społecznościowych, po tym jak zaczął publikować na swoim profilu masę wycinków badań i roczników statystycznych. Skąd czerpie inspiracje? Dlaczego wcielił się w internetowego statystyka? I jakie są jakiego plany polityczne? O to pytał go Paweł Sołtys.