Nie tylko talent czyni Roberta Lewandowskiego najcenniejszym zawodnikiem ekipy Adama Nawałki. Kontrakt z Bayernem Monachium, który może opiewać nawet na 15 mln euro za sezon, to tylko część zarobków „Lewego”. Najpopularniejszy polski piłkarz dorabia się kolejnych milionów dzięki kontraktom reklamowym.


Przed zbliżającymi się Euro 2016 Robert Lewandowski jest obecny na ekranach naszych telewizorów jeszcze częściej za sprawą udziału w reklamie T-Mobile, gdzie występuje z Tomaszem Kotem. Operator sieci komórkowej to jednak nie jedyny produkt, który promuje zawodnik Bayernu Monachium. Lewandowski występuje też w reklamach szamponu Head&Shoulders, garniturów marki Vistula, maszynek do golenia Gillette, użycza swojego wizerunku także Nike, Huawei i Lotosowi.
Ile jest wart Robert Lewandowski?
Według serwisu Transfermarkt, Robert Lewandowski jest wart obecnie 75 milionów euro, co czyni go 7. najbardziej wartościowym piłkarzem świata. W 2015 r. miesięcznik „Forbes” ogłosił go najbardziej wpływowym człowiekiem polskiego sportu, a według wyliczeń magazynu „France Football” Lewandowski zarobił w 2014 r. ponad 20 mln euro.
Przeczytaj także
„Lewy” poza udziałem w reklamach dorabia też na trafnych inwestycjach. Zarobione na boisku i poza nim pieniądze napastnik Bayernu Monachium inwestuje w startupy. W 2015 r. Lewandowski został udziałowcem funduszu Protos Venture Capital SPV, który wspiera startupy internetowe. Decyzja ta była wyjątkowo opłacalna – jeszcze w tym samym roku fundusz zarobił ponad 500 proc. Ostatnią inwestycją kapitana reprezentacji Polski było wsparcie serwisu Sporticos.com, na którym można śledzić statystyki i wyniki meczów piłkarskich na żywo.